diumenge, 22 de novembre del 2015

De Nador a Vic

Autora: Laila Karrouch
Premi Columna Jove 2004
La Laila, nascuda a la ciutat marroquina de Nador el 1977, va arribar a Vic amb la seva família quan tenia vuit anys. Aleshores va començar el procés d’adaptació a una nova cultura i uns nous costums, però també es van desencadenar un seguit d’emocions que la marcarien per sempre. L’enyorança dels avis i els amics del Marroc, la preocupació per les dificultats econòmiques, la coneixença de nous amics a l’escola i a l’institut, la polèmica participació en proves esportives o el racisme latent en la recerca de la primera feina són només alguns dels episodis que la Laila, amb una enorme sensibilitat, va relatant en primera persona...

Enguany la Laila, ha vingut a fer-nos una xerrada i ha compartit en viu i en directe la seva experiència amb tots nosaltres, què us ha semblat? 
La teva opinió és important! fes- la arribar!

30 comentaris:

  1. La xerrada de la Laila ens ha aportat i ensenyat molts coneixements, que vivim però que no hi donem gaire importància. Ens ha parlat de les dificultats i experiències viscudes que li han esdevingut al integrar-se a la nova cultura. M’ha agradat molt!!!

    ResponElimina
  2. Nador a Vic és un llibre fantàstic, és distret i molt interesant. T’explica tots els bons i mals dolents de la Laila, i les seves aventures. Referent a la xerrada que ens va venir a fer la Laila penso que va ser molt interesant, sobretot tot el que ens va explicar sobre ella i em va agradar molt el que ens va comentar dels tràgics i tristos fets de Paris, es va explicar molt bé.
    Júlia Faniel Bassets

    ResponElimina
  3. La visita de la Laila va ser molt profitosa, ja que vam aprendre moltes coses. Com per exemple que no és gens fàcil canviar de lloc on vius o país, ja que pots tenir molts problemes com de racisme ect... Una de les coses que més em van tocar va ser la diferència que troba de Nador que van descalços i a Vic que tothom té diners per comprar-se sabates més o menys cares.
    Jordi Gonzalez

    ResponElimina
  4. Aquesta xerrada ha estat molt interessant, la Laila era molt diferent de lo que em pensava, i m'ha sorprès molt i m’ha semblat una noia molt sincera i realista. La xerrada se m’ha fet molt curta ja que el temps passava ràpid perquè els temes de converses eren molt interessants. En quant al llibre m'ha agradat molt ja que mai havia llegit res semblant.

    ResponElimina
  5. De Nador a Vic és un llibre interesant en què pots llegir quan la Laila se’n va a viure a Vic i totes les coses bones i dolentes que els hi va passar.
    La xerrada que ens va fer la Laila, crec que va ser molt interesant, perquè el que ens va explicar, em va agradar molt, ja que em va fer pensar sobre el que estic fent i el que hauré de fer.
    Bernat Molina.

    ResponElimina
  6. El llibre de Nador a Vic és un llibre molt divertit de llegir. Explica el que ha hagut de viure la Laila, la protagonista, per adaptar-se a una nova vida. Explica tot el que va haver de fer per poder adaptar-se i sembla una més dins del seu grup de companys.
    La xerrada que ens va venir a fer va ser molt interessant, ens va explicar més detalladament el que va fer durant la seva adolescència. Ens ho va explicar tot molt bé i ens va fer que aquella hora de xerrada passes molt ràpida.

    Meritxell Corcoy

    ResponElimina
  7. Aquest llibre m’ha encantat, ha estat un llibre molt divertit, i molt bonic. El que em va agradar més és quan explica les seves pors a Vic i els seus conflictes.
    La xarrada ens va agradar molt a tots perquè va ser molt entretinguda i ens parlava amb molta sinceritat. Em va agradar molt tot el que va dir i els consells que ens va donar.
    Quan vam treure el tema del terrible accident a Paris, va ser molt sincera, perquè ens va dir tot el que pensava.

    Clàudia Piella

    ResponElimina
  8. El llibre de Nador a Vic ha estat molt divertit, i alhora interesant. Aquest tracte de les experiències de la vida de la Laila Karrouch i de la seva família.
    Quan ens va venir a fer la xerrada tothom estava molt atent, ja que el que ens explicava era molt interessant i distret. A mi personalment em va agradar molt, i no canviaria per a res aquell moment.

    David Bosch Cañada

    ResponElimina
  9. Aquest llibre m’ha encantat, ha estat un llibre molt divertit, i molt bonic. El que em va agradar més és quan explica les seves pors a Vic i els seus conflictes.
    La xarrada ens va agradar molt a tots perquè va ser molt entretinguda i ens parlava amb molta sinceritat. Em va agradar molt tot el que va dir i els consells que ens va donar.
    Quan vam treure el tema del terrible accident a Paris, va ser molt sincera, perquè ens va dir tot el que pensava.

    Clàudia Piella

    ResponElimina
  10. El llibre de Nador a Vic és un llibre que t’ensenya molts valors i el que més m’ha agradat ha sigut el fet de com ens explicava la seva experiència de viatjar de Marroc a Vic, i sobretot el fet de com supera les crítiques pel seu origen. Referent a la xerrada em va agradar molt com s’explicava i trobo que va ser molt interessant, sobretot em va agradar perquè tocava temes que ens podien interessar. Tots teníem ganes de conèixer-la.
    Marta Montes

    ResponElimina
  11. El llibre de Nador a Vic, és un llibre que m’ha agradat molt, ja que trobo que és molt interesant perquè ens explica la seva dura historia, des de que va marxar de Nador fins a Vic. I els moment difícils que va haver de passar. Respecte la xerrada que ens va venir a fer, trobo que va ser molt divertida, ja que vam poder-hi parlar cara a cara i a més les històries que ens anava explicant eren molt interesant. Vam passar una molt bona estona escoltant tot lo que ens explicava.
    Arnau Suarez

    ResponElimina
  12. El llibre De Nador A Vic és un llibre genial, la seva autora, la Laila Karrouch ens va venir a fer una xerrada i ens va especificar més com era el seu llibre, com li va aparèixer la idea...
    Jo trobo que és un llibre molt interessant, ja que explica moltes coses sobre els valors de la vida, diferents cultures i problemes que avui en dia són molt freqüents. En resum el llibre m’ha encantat.

    Pol Pujol

    ResponElimina
  13. A la xerrada de la Laila, ens ho vam passar molt bé, va ser molt distret. Ens va explicar el que li va passar quan era més jove, que també ho explica en el seu llibre, De Nador a Vic. Però és clar, ella ens ho va explicar més detalladament, amb coses que non s’havia atrevit a dir-ho en aquells moments tan durs. Em va encantar!
    Jordi Padrosa Callís

    ResponElimina
  14. De Nador a Vic és un llibre increïble, et fa passar una estona molt divertida. Per la gent que no li agraden els llibres llargs, aquest es el seu. Tot el que esta explicat, es molt clar, i amb poca estona ja et poses en la pell de la Laila.
    La Laila és una dona increïble. Quan va venir a fer-nos la xerrada, a mi personalment em va sorprendre, ja que l’havia sentit en el convidat i a una entrevista de els matins, però el to que va utilitzar i el que ens va dir, era molt adequat a la nostre edat. Com que el que ha passat a París era molt recent, ens va parlar de això i ens va adequar les explicacions al nostre interès. A l’hora de fer l’entrevista va ser molt receptiva i semblava molt interessada pels nostres interessos.

    Neus. Garreta

    ResponElimina
  15. El llibre de Nador a Vic és molt maco i a la vegada interesant i distret. La Laila, l’autora del llibre és molt simpàtica i parla molt bé el català, les seves “aventures” bones i dolentes m’han fer passar pipa!!!! Dos cultures diferents, dos mons diferents!!!!
    Menjar un bon entrapar de tomàquet per berenar i un bon cuscús per sopar.
    Iu Bartrina Diaz

    ResponElimina
  16. De Nador a Vic es un llibre molt interessant i divertit. T’explica com una nena Nadoriana va a vic i comença una nova vida i a de superar moltes dificultats. La xerrada va ser molt interessant perquè ens va explicar coses molt divertides imés series. També ens va parlar de com li afectava a ella el tema de París i dels jihadistes.

    ResponElimina
  17. La Laila ens va venir a visitar, ens va fer una xerrada que ens explicava tot lo que va viure ella de petita i d’adolescent. La cultura no li permetia certes coses però va ser forta i va seguir. També ens ha explicat lo que està passant ara a França, ella no ho troba gens bé.
    El llibre de la Laila hem va agradar molt perquè vaig aprendre coses noves de la cultura musulmana, el llibre tenia traços de tristesa i de alegria. Jo el recomano a tota la gent que li agradi llegir.
    Rubén Querol Picón

    ResponElimina
  18. El llibre de Nador a Vic m’ha semblat un llibre molt divertit i interesant, ja que explica històries reals i que molta gent també li pot haver passat alguna cosa similar.
    Però el que em va entusiasmar més va ser escoltar aquestes anècdotes en veu de la seva autora, la Laila, perquè la seva manera de parlar era molt informal.

    Arnau Aumatell i Mas

    ResponElimina
  19. El llibre De Nador a Vic és un llibre molt divertit i interessant i, a la vegada, molt maco i trist en algunes parts. El llibre m’ha agradat molt perquè t’explica com una nena viu un gran canvi de vida. En aquest cas un canvi de vida que la porta a anar-se’n d’un petit poble marroquí (Nador) fins a una gran ciutat catalana (Vic). Per a ella va ser molt difícil adaptar-se, no sabia que si tocaves un interruptor s’encenia la llum, que de l’aixeta hi surt aigua, hi havia diferents cultures, llengua... Però tot hi així es va adaptar, però amb el racisme entre el mig... La xerrada de la Laila va ser molt interessant i entretinguda, ens ho vam passar molt bé. Parlava de lo difícil que era adaptar-se, de les mentides que tenia que dir per en sortir-se, de la vida...
    Com diu ella: Menjar un bon pa amb tomata per dinar i un bon cuscús per sopar.

    Arnau Gassó Luna

    ResponElimina
  20. El llibre de la Laila Karrouch és genial perqué diu el que pensa i expressa tot el que sent. La xerrada va ser molt interesant perquè ens explicava la seva vida i tot el que havia viscut amb el llibre i les conseqüències que li havien portat



    Ferran Pujol

    ResponElimina
  21. Per mi ha estat un llibre molt curiós i interessant, perquè t'explica la seva història i la seva cultura i la diferència entre les cultures, jo crec que a la gent que encara no l'ha llegit li agradarà molt.

    Pol gabino

    ResponElimina
  22. El llibre de Nador a Vic és un llibre que m'ha obert un nou món a la immigració i economia d'altres paÏsos, que no sempre és voluntari i que no és gens agradable, el llibre mostra la història i el canvi de cultura que suposa aquest canvi tan brutal, i haver de soportar comentaris racistes i inapropiats


    la meva opinió és que hi ha molta poca gent al món amb el coratge que suponeix acceptar aquest canvi i suportar-ho


    Sam gené

    ResponElimina
  23. El llibre De Nador a Vic es un llibre que texpresa els sentiments i la dificultat que te vindre d'un peis a un altre
    Ignasi

    ResponElimina
  24. De Nador a Vic és un llibre molt interessant i ple d'aventures oportuna per a la nostre edat. La xerrada m'ha semblat molt interessant i completament diferent a la que jo m'esperava, igual que la Laila, jo no ma la esperava així, l'esperava molt avorrida i molt xerrameca, però la veritat es una noia molt trempada i amb un bon cor, m'ha encantat.

    Omaima Addou Laamri

    ResponElimina
  25. fa que sigui mes real. La protagonista ho va passar mol malament ja que hi havia persones de la seva classe que feien comentaris racistes tenien dificultats econòmiques però tot i així va sever sortir en davant i es per admira. La xerrada amb va aclarir coses que m'agradaven saber i ella m’ho va aclarir, va ser mol divertida i educativa.


    Èric Puig

    ResponElimina
  26. AQUEST LLIBRE HA SIGUT MOLT INTERESSANT PER LES DUS PARTS, PER APRENDRE CULTURES I HISTORIES PERSONALS, I PER SABER COSES SOBRE mARROC I VIC.
    M'ho he passat molt be llegint i treballant sobre aquest llibre " De Nador a Vic " és molt interessant el recoman-ho que el llegiu és molt divertit i emocionant. MAX HUGENTOBLER GIL DE BIEDMA

    ResponElimina
  27. El llibre De Nador a Vic es un llibre molt interessant que explica la vida de la Laila, una Marroquina que al canviar de lloc on viure, experimenta molts canvis culturals i té molts de problemes per adaptar-se a aquest nou lloc.

    Sergi

    ResponElimina
  28. El llibre de Nador a Vic segons la meva opinió ha estat un llibre molt divertit per quan s'incorpora a l'equip i a la vegada tristet per l'ho del racisme...
    Ens ha ensenyat que a la vida s'ha de ser fort perquè canvia de llengües, fa diferents amistats, menjar diferent (allà menjava cuscús per sopar i aqui pa amb tomata).
    Passen de no anar a l'escola a anar-hi, de no tenir llum a tenir-ne, allà al Marroc no tenien un horari a seguir en canvi aqui el tenien tot pautat.
    Ha estat un llibre molt entretingut i animat, m'ha agradat molt.

    JAN REIXACH SALLERAS

    ResponElimina
  29. El llibre De Nador A Vic és un llibre mol interesant, al llibre m’agrada perquè explica la seva historia i anècdotes que ha passat duran el seu viatge de Nador a Vic.
    Quan la Laila va venir a fer la xarrada tothom estava molt interessada perquè anava directa cap a las coses i ningú s’avorria. Jo soc una persona que no m'agrada llegir però aquest llibre m'ha agradat bastant.
    Faisal

    ResponElimina
  30. El llibre de Nador a Vic de la Laila Karrouch trobo que és un llibre molt interessant i distret, perquè la Laila expressa els seus sentiments i tot el que sent durant el viatge i quan arriba a l'escola de Vic. A mi no m'agrada llegir però aquest llibre m'ha distret molt perquè he conegut una altre manera de pensar i sentir.

    ResponElimina