Vinga una mica més de feina!
De les dues adreces que tens a continuació i que t'he enviat per gmail, has d'escollir un conte i analitzar-lo. Segueix les pautes que vam explicar a la classe.
Llegeix bé tots els contes i escull per analitzar el que més t'agradi!
Contes 1
Contes 3
L’estrella sense llum
ResponEliminaAutors: Marc Dominguez Juanola i Laura Montanyà Coll
La introducció acaba quan la Martina s’adona que hi ha una estrella que no brilla. Seguidament comença el nus que és la part més extensa del conte i s’acaba quan la Martina li canvia la bombeta perquè torni a brillar. Finalment arriba el desenllaç, que és breu però concís.
Aquesta història, és breu, té pocs personatges i és molt simple.
Crec que el missatge que intenta transmetre, és que quan ajudes a la gent et sents millor.
Sergi Buch
Has fet bona feina. Segueix treballant Sergi.
EliminaJo he llegit el llibre: L'estrella sense llum
ResponEliminaEls autors són: Marc Dominguez Juanola i Laura Montanyà Coll.
La introducció acaba quan se n'adona que l'estrella no brillava. La introducció ens situa en la història. El nus ens desenvolupa tota la història i el desenllaç té un final feliç i curt. La introducció i el desenllaç són força curts i el nus és el més llarg.
Aquest conte no té gaires descripcions, ja que no ens diu ni com són els personatges, ni el coet... Té molt pocs personatges, només hi ha la Martina i l'estrella.
Des de la meva perspectiva el missatge que vol donar és el d'ajudar a la gent, sense pensar-so dues vegades. La Martina en el conte a la que veu l'estrella que no brilla, construeix un coet per anar-hi sense pensar-s'ho gaire. I això és el que hem de fer nosaltres, ajudar a la gent, independentment de qui sigui.
Anna Puig
Has treballat bé. Has analitzat correctament el conte. Vigila tens un pronom feble amb una errada i una línia més avall el tens correcta: pensar-s'ho és correcte, en canvi pensar-so és incorrcete.
EliminaLA BICICLETA MÀGICA
ResponEliminaEn la introducció presenta el personatge principal i el seu desig. El nus explica el problema i es desenvolupa per resoldre presentant personatges secundaris.I el desenllaç sa solucionat i diu l'estat d'ànim del personatge principal.
El missatge que don significa que si vols algu ho pots aconseguir només s'ha de lluitar.
Guillem Verdejo
Guillem en el comentari hi faltarien dades. No has escrit l'autoria, et faltaria analitzar les característiques de la brevetat i a més hi ha errades que sé que pots evitar, amb una mica més d'esforç.
EliminaEn la introducció se'ns presenta el .....
S'ha solucionat....
el missatge que dona significa que si vols alguna cosa la pots.....
UN CARRER ORIGINAL
ResponEliminaDels alumnes de 2n d'Eso promoció 2012/2013
Jo he escollit aquest conte per analitzar. Aquest, és un conte breu que té una trama senzilla amb un objectiu concret: En Ferran, el protagonista viatge pel món i coneix les diferents cultures i monuments significatius de cada ciutat. Hi intervenen molt pocs personatges, és una història intensa que té una trama concentrada. Es narra en 1a persona, el protagonista és el narrador.
Estructura:
El plantejament o introducció es troba en el primer paràgraf del conte:
Va des de: Jo, en Ferran..., fins a: per veure com eren. (A la introducció, el conte ens presenta el personatge i l'acció que ell durà a terme).
El nus:
Comença a: Em vaig acomiadar..., i acaba a: on m'agradaria viure. (En el nus es desenvolupa tota la història, on passen les accions més importants).
Desenllaç:
Comença a: Al final..., i acaba a: del món! (El desenllaç ens enllaça la història, el protagonista torna a casa i hi ha un final feliç).
Missatge:
El missatge que m'expressa aquest conte és que has de perseguir els teus somnis. No has de deixar mai de fer el que t'agrada i que si ho penses, ho pots fer. Com el protagonista que gaudeix de cada tradició del món i construeix un carrer que ho emblema tot per poder gaudir-ne sempre.
Has fet una bona feina. Com és que hagis utilitzat " que ho emblema tot.."? Verb emblemar? o utilitzat com a signe visible d'una idea?
EliminaJa em respondràs veritat?
MARTINA, LA MARGARITA PORUGA
ResponEliminaAurtors: Júlia Linares Mesas i Àstrid Belastegui Gifra
La Introducció del conte és tot el paràgraf de la primera pàgina que es presenta el personatge i el seu problema.
El nus és tota la segona pàgina, podem veure que no pot dormir pel problema i ens presenten un altre personatge principal.
El desenllaç és la tercera pàgina on al final acaba resolent el seu problema i un últim personatge.
Podem veure que hi ha una acció concreta que és saber el seu problema.
Hi ha només tres personatges.
Es veu que està concentrat amb el problema que té.
També es narra en 3a persona.
Podem veure que aquest conte és infantil.
Doncs crec que el missatge que ens dóna aquest conte ens vol transmetre, que no tinguem por d'enfrontar-nos als nostres propis problemes.
Marta Prada
Bona feina Marta!
EliminaCoses a dir: Imagina que jo no conec el conte, no sé que vols dir amb la 1a pàgina és la introducció.
Quan parles del missatge millor canvia-ho així: Doncs, crec que el missatge que ens vol transmetre el conte, és que no ..."
Veus que la redacció de la informació queda millor? Ja em diràs.
EL PALLASSO SOLITARI
ResponEliminaAutors: Ferran Fajula Saurina i Abel Colomer Ruíz
Introducció: Presenten el personatge com es i que fa
Nus: El payaso ho fa bé però en públic es fica nerviós i no sap fer res, i el fan fora.
Es va a buscar on fer de pallasso a altres circs i a cap l'admeten i torna a casa.
Desenllaç: Quan torna a casa veu un circ nou al costat de casa seu es va apuntar per fer les proves, les va passar bé i va perdre la vergonya i els nervis
Es un conte breu amb pocs personatges dedicat per a un públic infantil.
I el seu missatge esque encara que mai aconsegueixis el teu somni t’hi segueixis esforçant el màxim perquè al final en algun dia podras conseguir-ho
Jhon Rivas
Has fet bé el comentari, has entès les característiques del conte ... però et cal ser més acurat.
EliminaFixa't:
Payaso no, és am "ll" i "ss".
Fica, millor posa nerviós.
Ull amb la conjunció i. millor i a cap l'admeten, llavors torna a casa.
Quan parles del sommni, seria millor: ...que mai aconsegueixis el teu somni, et cal esforçar-te...
Títol del conte: La bicicleta màgica
ResponEliminaAutors: Arnau Grabolosa Genescà i Lluís Bigas Castells
Estructura: La introducció la trobem a la primera pàgina, ja que descriu el personatge principal. El nus o desenvolupament les següents tres pàgines i finalment el desenllaç les dues últimes pàgines.
Anàlisis de les característiques: És una trama bastant senzilla, l'acció no és massa concreta però és clara i entenedora, hi ha només un personatge principal i és bastant intens però no gaire concentrat.
Finalment puc dir que el missatge, és que no hi ha res que no puguis aconseguir. Aquest missatge l'he sapigut veure al desenllaç, ja que deia que no era la màgia la que feia que en Jordi pogués anar en bici sinó que era la seva il·lusió.
Isona Coma Genescà.
Be Isona! Bona feina, molt ben redactat el text, un detall quan em situes en pàgines m´hes complicat. Imagina que jo no conegués el conte? ... no sabria de que em parlaries.
EliminaEl participi de saber es sabut... no utilitzis sapigut, val?
Continua treballant així!
MARTINA, LA MARGARIDA PORUGA
ResponEliminaAutora: Julia Linares Mesas i Astrid Belastegui Gifra
La seva introducció és només el primer paràgraf i presenta a la Martina i diu que li passa. El nus és quan la Martina li explica a les seves amigues que li passa i ho intenten resoldre pero cap pot. El nus ocupa tots els altres paràgrafs menys l'últim que es el desenllaç; i el desenllaç és quan ella ja pot dormir gràcies a la lluna.
Aquest conte va de una flor que no pot dormir, i li va preguntat a tots els animals que passen per el seu camp que li passa i el final pot dormir gràcies a una estrella.
Les característiques del conte son: es un conte curt, amb pocs personatges i en aquest cas es infantil.
I a mi em transmet amistat, ja que la Martina els i explica a les seves amigues que li passa i elles sempre ho intenten resoldre.
CARLA SOLER RUBIÓ
Bona feina Carla! El redactat està bé... cosetes a millorar ... escrius: "Aquest conte va de una ..." millor seria "Aquest conte tracta d'una flor... (apòstrof) ... preguntant... pel.. els hi explica...
EliminaPren nota Carla, són aquests detalls que pots millorar.
Ja em diràs com ho veus.
Títol:
ResponEliminaEl lleó que li agradaven les verdures.
Autors:
Anna Serra Colomer i Marc Heras Villacampa
Estructura:
Introducció: Ens introdueix un personatge, en aquest cas, un lleó vegà que els lleons de la seva manada se’n riuen d’ell perquè no li agrada la carn.
Nus: Es fa amic d’animals herbívors com zebres i un dia la manada de lleons, que eren la seva família, volen atacar als seus amics, però ell els defensa i els guanya.
Desenllaç: En el desenllaç, en Sami, els hi fa saber que s’ha convertit en un lleó de veritat, tot i que es podria continuar el conte perquè és un desenllaç obert.
Anàlisis de les característiques:
És un conte molt breu, per nens petits i amb pocs personatges.
Missatge:
El conte dona dos missatges molt clars:
El primer és menjar saludable per créixer sa i fort i el segon és que no t’has d’en riure de ningú perquè no li agradi una cosa que a tu si.
Pol Espuche Llorens
Caram Pol, has fet una molt bona feina. Continua així!
EliminaEL PALLASSO SOLITARI
ResponEliminaFerran Fajula Saurina i Abel Colomer Ruiz
Aquest conte va dirigit a un públic infantil, i vol transmetre que tots podem superar les nostres pors si ens esforcem.
La introducció del conte ens situa a on està el protagonista i amb quines condicions es troba. (És un pallasso que no troba feina i està fora del seu país).
El nus és clar i té una trama molt senzilla, només hi intervé un personatge. L'objectiu del personatge és molt clar, (vol trobar feina i perdre la seva por).
El desenllaç és ràpid i concís. (El personatge està molt content perquè ha aconseguit el seu objectiu, actuar en un circ i va aconseguir actuar sense vergonya).
Bàrbara Genís Banal
Bona feina Bàrbara! Molt ben analitzada l'estructura, Felicitats!
EliminaEt faltaria parlar de les característiques del conte. Brevatat, temps verbal...
Continua així!
LA BICICLETA MÀGICA
ResponEliminaArnau Grabolosa i Lluis Bigas.
En la introducció presenten el personatge principal, en Jordi, un nen que l’objectiu el que vol arribar, és aprendre anar amb bicicleta, ja que tots els que l’envolten i saben anar menys ell.
Durant el nus, demana una bicicleta espacial amb la qual pugui anar-hi magníficament per arribar a l’escola i ser com els seus companys, en Jordi ja comença anar amb bicicleta.
El desenllaç acaba feliç, ja que descobreix el missatge que necessita per anar amb bicicleta.
El missatge és, que no necessita una bici espacial sinó que la màgia que té la bicicleta la porta ell desitjant-ho fortament.
El conte és principalment curt, el que provoca que sigui necessària una moralina, és a dir un missatge important a donar.
Núria Coll Almazán
Has fet una bona feina. Pots millorar vigilant el que et dic.
EliminaMillor "amb la qual pugui anar..." sense hi . "Acaba bé, millor que feliç..." ull és especial mo espacial.
Carrie
Titol:
ResponEliminaMartina,La margarida puruga
Autors:
Julia linares mesas i Astrid belestagui gifra
Introducció:
Quan les margarides parlaven i les granotes cantaven,hi havia una margarida anomenada Martina,que vivia en un prat molt i molt gran
Nus:
Aquesta margarida tenia un secret que mai havia explicat a ningú.En el nus passa que ens explica el problema i l'intenta resoldre.
Desenllaç:
Aixis les nits en aquell camp eren dolçes i tranquil·les ,i la Martina podía dormir en pau, mentre que la granota Lola cantava una cançó de breçol perquè tothom dormís bé.El desenllaç passa que el prolema de la Martina es resol.
Característiqes de la brevetat:
Es un conte curt.amb molt pocs personatges i en aquest cas el conte és infantil.I a mi el conte em transmet amistat perquè gracies això es resol el problema
Cesc Rovira
Has analitzat bé el conte, però et cal vigilar algiuna errada que has fet.
EliminaVigila els noms propis en majúscules (autores del conte).
Aixís no és Així.
breçol no es bressol.
El desenllaç passa que... millor En el desenllaç passa...
Carrie
Títol: EL PALLASSO SOLITARI
ResponEliminaAutors: Ferran Fajula,Saurina,Abel Colomer Ruiz
Estructura:Introducció:hi havia una vegada un pallasso que no el volia cap circ,cada cop que demanava a algun circ per treballar-hi es posava nerviós a l’hora d'actuar i no ho feia bé.Nus:Va viatjar i viatjar,però enlloc li anava bé.Desenllaç:Tant buscar un circ arreu del món que el final va tornar a casa i resulta que hi havia un circ nou el costat de la seva casa,es va posar tan content que va perdre la por i ja mai més es pa posar nerviós a l’hora d’actuar.
Anàlisis de la característiques: Es un conte per els nens petits.
Missatge: Que mai et posis nerviós sempre vés endavan que res et pari la vida.
Nom:Harkrrish Singh
Caram, has fet bona feina! Segueix així!
EliminaCarrie
Ferran Sucarrats Joan.
ResponEliminaTítol del conte: EL LLEÓ QUE LI AGRADEN LES VERDURES:
Autors: Joana raspall
Public dirigit: És un conte per a nens petits
Missatge: Jo trobo que ens dóna el missatge + o - com l'aneguet lleig.
Estructura:
Hi havia una vegada un lleó que des de que va neixer que no li agrada la carn que li agradava només la fruita i la verdura, i com que a tots els altres lleons els hi agrada la carn ho troben molt raro que ell manjès això i li feien bullying se'n enreien… I li van dir un dia que ell mentres menges fruita i verdura que no tornes a casa de tots els lleons.
I dit i fet ell va anar a donar el vol i es va trobar en una zebra i també tenia por d’ell i li va dir el que menjava…
I li va presentar els seus amics, i van viure junts i feliços. Però ell tant menjar fruita i verdura es va anar fent més fort i el dia que els germans d’en Samu que és el lleó. I els va guanyar a tots els seus germans i a partir d’aquell dia va fer por a tothom.
Conte explicat conte acabat.
Ferran, vigila, l'autora del conte no és la Joana Raspall. Caldria escriure el missatge, no fer-ho amb comparació d'un altre conte.
EliminaMillor tomb que vol. Però ell de tant menjar fruita... A l'hora d'analitzar els contes cal que parlis de la introducció, del nus i del desenllaç.
Faltarien les característiques de la brevetat.
Carrie
TÍTOL DEL CONTE: El lleó que li agradaven les verdures
ResponEliminaAUTORS: Anna Serra Colomer i Marc Heras Villacampana
ESTRUCTURA (INTRODUCCIÓ, NUS I DESENLLAÇ):
-introducció: pàg 5-6
-nus: pàg 7-9
-desenllaç: pàg 10
ANÀLISIS DE LES CARACTERÍSTIQUES DE LA BREVETAT:
-És curt
-Intervenen pocs personatges: si, en Samí, el seu germà, la zebra i un parell mes d’animals
-trama senzilla: si perquè només tracta d’un lleó que es inusual i no te amic, que al final acaba fent amics.
-narrador en tercera persona: si perquè es nota que es un narrador extern per el fet de parlar en tercera persona
-intens i concentrat: sí perquè el lleó és sempre el centre d’atenció i es no hi ha passsivitat.
-acció concreta
MISSATGE: Aquest conte ens dona 2 missatges.
1r- Que per créixer sa i fort cal menjar verdures.
2n- I que no has de burlar te dels altres per ser diferents.
Cristian Veste Constantin
Bona feina Cristian. Continua així!
Eliminai no té amics o no té cap amic millor que no té amic.
quan situis l'estructura, no indiquis pàgines. fes-ne un petit resum val?
Carrie
Títol del conte: La bicicleta màgica
ResponEliminaAutors: Arnau Grabolosa Genescà i Lluís Bigas Castells.
Característiques del conte: La bicicleta màgica és un conte molt breu, amb una trama senzilla, hi apareixen pocs personatges i no canvia de tema, és a dir tot l'estona ens explica el mateix.
Estructura del conte: Penso que la introducció d'aquest conte són les dues primeres pàgines, on explica qui és el protagonista i la seva situació on es troba. El nus crec que són les dos següents pàgines, que explica que es troba la seva amiga i demanen un desig perquè el seu somni es pugui complir. I per últim penso que el desenllaç és les últimes dues pàgines on finalment el protagonista té la seva pròpia bicicleta i el seu somni s'ha complit. Penso que aquest desenllaç és feliç, ja que el protagonista aconsegueix el que demana.
El missatge que ens vol donar aquest conte és que has de perseguir els teus somnis, si vols alguna cosa l'únic que has de fer és esforçar-te per poder-ho aconseguir.
Berta Cargol Vilarrasa
Molt bona feina Berta! Segueix així.
EliminaCarrie
Títol del conte:El pallasso solitari
ResponEliminaAutors: Ferran Fajula Saurina i Abel Colomer Ruiz
Característiques:
Estructura:
Té una introducció curta i el nus ja comença a la primera pàgina, i el desenllaç son les últimes dues pàgines.
Anàlisis de les característiques de la Brevetat
Té una trama senzilla i curta.
L'acció és trobar un circ.
Només hi ha un personatge, el pallasso.
Es parla en tercera persona
Marti et caldria haver explicat que pasasva en la introducció, el nus i el desenllaç. Sempre s'ha d'explicar val.
EliminaLa resta està bé!
Carrie
EL LLEÓ QUE LI AGRADAVEN LES VERDURES
ResponEliminaAUTORS: Anna Serra Colomer i Marc Heras Villacampa.
ESTRUCTURA:
- La introducció és la primera pàgina, de , el que ens diu la introducció d'aquest conte és que en Samí és un lleó que només li agraden les fruites i verdures.
- El nus comença a , el nus del conte ens explica que en Samí va parlant amb altres animals i els hi explica que no té amics per no menjar carn. La zebra el va ajudar a trobar més amics, fins que van arribar la manada de lleons que els volien atacar a en Samí i els seus amics com que en Samí era fort i sa es va poder defensar i va guanyar.
- El desenllaç és l'últim paràgraf de. És un final que acaba bé, ja que els altres lleons a partir d'ara no li faltaran més el respecte, per mi és un conte que encara no ha acabat, ja que no acaba de concretar bé que passa amb el lleó.
BREVETAT: És un conte amb una trama senzilla i bastant curt, però intens amb un missatge i hi ha pocs personatges.
MISSATGE: El missatge que ens dóna aquest llibre és que no has de jutjar una persona si no la coneixes de veritat, la frase que descriu aquest conte per mi seria "tot el que sembres ho acabes recullin", ja que la manada de lleons quan veuen en Samí els guanya per haver menjat verdures i estar sa li acaben tinguin respecte.
Queralt Coves Noguer
Has fet una bona feina Queralt!
EliminaCosetes a millorar:
Tinguin = Tenint
Recullin = reccollint
"La introducció és la primera pàgina.de,el que... Seria millor "La introducció la trobem en la primera pàgina del conte i ens diu que..."
Carrie
BICICLETA MAGICA
ResponEliminaJamal karrouchi
Títol:
Bicicleta magica
Autor:
Arnau Grabolosa Genescà
Lluís Bígas Castells
Introducció:
La inducción es que un nen que no sabia anar amb bici i he’n volia aprendre
Nus:
Un dia en Jordi es va trobar a la seva amiga Gertrudís,un dia es van trobar una estrella fugaç i va desitjar una bicicleta màgíca i la va aconseguir.
Desenllaç:
Després va muntar i jan en sabia,pero resulta que la bici no era mágica i ho va fer per ell mateix
Missatge:
Per mi representa que res és impossible
Has treballat i saps que és important.
EliminaCoses a millorar:
Jamal, és introducció i és anar en bici no amb.
He'n no s'escriu així. s'escriu en volia aprendre.
va muntar= va pujar
Et faltaria l'apartat d'anàlisi de la brevetat.
Carrie
EL LLEÓ QUE LI AGRADAVEN LES VERDURES
ResponEliminaAnna Serra Colomer i Marc Heras Villacampa
INTRODUCCIÓ:
Ens presenta el personatge i el problema que té.
El personatge és el lleó i com que no li agrada les verdures els altres lleons no l’accepten com a amic.
NUS:
Desenrotlla una mica l'història.
Ens explica que el lleó fa amics i que té una batalla amb els lleons que no l'accepten.
DESENLLAÇ:
Acaba la història.
Ell deixa clar que és un lleó. És un desenllaç obert, ja que no deixa clar si és un lleó carnívor o que menja verdures.
ANÀLISIS:
És un conte breu i simple dedicat a un públic infantil i surten pocs personatges. En aquest conte hi podem trobar alguna descripció.
MISSATGE
Aquest conte ens explica que sempre, en qualsevol circumstància hem d'ajudar els amics.
MARINA SERRET GUSSINYER
EliminaBona feina Marina!
Desenrotlla=Desenvolupa
Carrie
El lleó que li agradaven les verdures
ResponEliminaAutors:
Anna Serra Colomer
Marc Heras Villacampa
Introducció:
Un lleó anomenat Samí que li agrada més les verdura i fruites que la carn.
Nus:
Com que no li agrada la carns es vol fer amic de altres animals, però ells es pensen que seran cruspits per ell.
Però un dia una zebra va anar a parlar amb en Samí perquè no li tenia por i la zebra li va ensenyar els seus amics.
Ells es van espantar però la zebra els i va dir que només menja verdura.
Després van venir uns lleons per menjar-se a la zebra i els seus amics.
Desenllaç:
Però en Samí va anar amb els lleons que sels volen menjar i els va espantar i no van venir més.
Análisis de les característiques:
Jo crec que és un conte que senten amb pocs personatges.
Jan Cruz Arjona.
Cosetes per millorar!
Elimina... a qui li agrada més la verdura i les fruites que la carn (concordança)
d'altres, hi va dir, només menjava verdura, se'ls volien..., i no van tornar mai més (així seria millor)
s'enten...
Has analitzat bé l'estructura, però et faltaria el missatge i les característiques del conte.
Cal tenir-ho present!
Carrie
El pallasso solitari
ResponEliminaAutor/a: Ferran Fajula, Abel Colomer
Títol: El pallasso solitari
Introducció: Primer paràgraf.
Nus: Segon tercer i quart paràgraf.
Desenllaç: Últim paràgraf
Anàlisis: És un conta amb pocs personatges, és curt i te un missatge.
Missatge: No et rendeixis mai que ho pots aconseguir.
JOEL AMAT CAÑAS
Joel, hauries d'haver explicat el que passava a la introducció, al nus i al desenllaç.
EliminaConta= conte
Fixa't que podies ampliar una mica més el comentari.
Carrie
TÍTOL DEL CONTE: UN CARRER ORIGINAL
ResponEliminaAUTORS: Paula Solà Porras i Núria Gálvez Codina
ESTRUCTURA:
A la introducció ell explica que és un nen que es diu Ferran que té 6 anys i li agrada viatjar. Ell va decidir que volia conéixer diferents països i així va ser.
Tot seguit en el nus explica que va anar a Estats Units, ell va dir que el que li havia cridat més l’atenció havien set els edificis que eren més alts que un gegant, durant aquest viatge va poder veure l’estàtua de la llibertat. Després de visitar Itàlia va dir que les cases eren semblants a les de Catalunya. A Itàlia va visitar el Volcà Etna, però no el va pujar. Tot seguit va anar a Rússia on li van agradar molt les cases, perquè deia que era molt especials. Seguidament va visitar l’Antàrtida on li va sorprendre que les cases fossin de gel. Després va visitar Xina on li van agradar molt la forma de les cases. I per últim va visitar Àfrica, va ser un lloc on li van agradar molt les cases, eren de palla. Va decidir que voldria anar-hi a viure.
I per últim en el desenllaç explica que en tornar a Catalunya va construir. En aquest carrer hi havia una casa idèntica a les que havia vist en el seu viatge del món.
ANÀLISI DE LES CARACTERÍSTIQUES DE LA BREVETAT:
- Pocs personatges
- Desenllaç curt
- És breu i clar
- Conte simple
- La trama és molt senzilla
- Tota l’estructura parla del mateix tema, de viatjar
- Utilitzen molt pocs objectius
MISSATGE:
Que la gent no visqui tota al mateix lloc, per exemple els russos a un lloc, els indis a un altre. Sinó que ens barregem entre nosaltres i així ho passarem millor i coneixerem noves coses, descobrirem nous amics.
ANNA GELIS QUINTANA
15-01-2020
Bona feina Anna! Segueix així!
EliminaCarrie
El lleó que li agradaven les verdures
ResponEliminaAnna Serra Colomer
Introducció:A un lleó que li agradaven les verdures era molt feliç pero els altres lleons no el volien.Un dia va trobar una zebra i més animals es van fer amic d’ell.
Nus: Un dia un grup de lleons volien menjarse els seus amics pero el lleó va lluitar i va guanyar.
Desenllaç: els lleons li van tenir respecte.
És un conte modern breu amb pocs personatges i té una moralina que diu que mengem sa i que mai et rendeixis.
Perdona, però no hi ha nom al comentari. No sé qui ets.
EliminaCarrie
L’estrella sense llum
ResponEliminaMarc Dominguez Juanola
Introducció: La Martina cada nit mirava les estrelles i un dia en va veure una que no feia llum i va construir un coet.
Nus: va anar fins l’estrella i li va dir que què li passava, a l’estrella se li havia fos la bombeta.
Desenllaç: la Martina li va canviar la bombeta i ja tornava a fer llum.
És un conte modern breu i amb dos personatges i la moralina és que: el que no vulguis per tu no ho vulguis per ningú.
Has fet la feina de manera correcta. Et calia ampliar les caracteerístiques del conte.
EliminaExpressions a millorar:
va dir=va preguntar/ .A l'estrella se li havia fos... i l'estrella ja tornà a fer llum.
No entenc bé la moralina. Vols dir que no seria millor una moralina que ensenyés a pensar en els altres, ajudar...?
Carrie
Títol: El lleó que li agradaven les verdures
ResponEliminaNom dels autors: Anna Serra Colomer i Marc Heras Villacampa
En la introducció del conte ens posa en situació del problema que té el lleó i el que passa al seu voltant. El nus es centre més en buscar una solució a que al lleó sigui vegetarià i els altres no l'accepten. Finalment en el desenllaç es veu com el lleó a crescut bé i sa gràcies a les verdures.
El conta té una trama senzilla, hi participen pocs personatges, està en tercera persona i és intens i concret.
El missatge que ens transmet és que un mateix no s’ha de preocupar de com sigui ell o de que li agradin coses molt diferents que els altres, ja que si se'n enriuen o t’ho fan passar malament segurament acabaran pitjor que tú.
Jan Clavaguera Olivas
A continuació cosetes a millorar:
EliminaHa crescut (ha verb haver/ a preposició)
..si se n'enriuen...
Has fet boba feina.M'encanta el missatge!
Carrie
CONTE 3
ResponEliminaTÍTOL: L’estrella sense llum
NOM DE L’AUTOR: Marc Dominguez Juanola i Laura Montanyà Coll
ESTRUCTURA:
-INTRODUCCIÓ: explica el personatge (Martina) i el que fa cada nit (mirar les estrelles).
-NUS: explica el problema (una estrella no brilla) i hi ha diàleg.
-DESENLLAÇ: explica la solució (la Martina va a buscar una bombeta i entra a dins l'estrella per ficar-li la bombeta nova).
CARACTERÍSTIQUES DE LA BREVETAT:
Té una trama senzilla (la protagonista veu una estrella sense llum i l’ajuda a tornar a tenir llum), té una acció concreta (ajudar a l’estrella què no té llum), té pocs personatges (la Martina i l’estrella sense llum), es narra en 3ra persona i és intens i concret (va directament al problema i no intenta allargar-ho). Per tant aquest conte pertany a un CONTE MODERN.
MISSATGE (moralina):
La moralina o el missatge és què has d’ajudar als altres a què estiguin feliços i puguin superar els seus obstacles.
NICOL DOBLAS
Genial Nicol! Bona feina
EliminaCoseta a millorar: el números són: 1a, 2a, 3a
Carrie
Hi havia una vegada un lleo que es deia Sami i els seus amic heran els lleons com ell pero ell tenia una cosa que els de la resta no la tenian que hera que li agradava les verdures i els no li agradava la carn, i un dia va sortif a donar un vol a buscar amics i els altrea animals li tenian por , al cap de una estona apunt de plorar va trobsar una zebra i li va dir si volia ser el seus amics i li va comentar al problema que li agradava la verdurai la zebra li va presantar als seus amics i els seus amics en por que no als ataces i es van adaptar i es van fer molt amics, els germans den Sami volien atacar en Sami i els seus amics .
ResponEliminaJordi, m'has fet un resum del conte. Calia analitzar l'estructura i les característiques de la brevetat del conte.
EliminaTambé et falta el missatge del conte.
La propera vegada estigues alerta, val?
A millorar:
lleó, eran, però, agradaven les verdures, sortir a donar un tomb..., si volia ser el seu ..., a punt, els ataqués, d'en,
Carrie
EL PALLASSO SOLITARI
ResponEliminaEl pallasso solitari, de Ferran Fajula Saurina i Abel Colomer Ruíz escrit l’any 2013-14.
Introducció: de bon principi diu qui és el personatge i el problema que té. El personatge és un pallasso i el problema que tenia és que cap circ el volia, ja que es posava nerviós a l’hora d’actuar.
Nus: ens explica la idea que té quan cap circ el vol acollir per actuar. La seva solució era viatjar fora del país, a una altra ciutat on un circ l’acollis.
Desenllaç: al final ens explica la solució que troba. A final es va adonar que al costat de casa seva hi havia un circ nou. Hi va anar per fer les proves i ho va aconseguir, va perdre la por.
Aquest conte té molta brevetat. Aquesta brevetat fa que hi hagi:
Pocs personatges: en aquest conte només hi ha un personatge el pallasso.
Trama senzilla: ens explica el senzill problema que té el pallasso i la solució que troba.
Acció concreta: al pallasso no l’acull ningú per actuar en un circ.
Narrador en 3a persona: ja que els autors parlen d’ell (el pallasso).
Jo crec que aquest conte ens vol transmetre que hem d’acceptar a tothom tal com és i no l’hem de rebutjar. També ens vol dir que hem d'aprendre a perdre la por.
Has fet una molt bona feina. Segueix així Júlia.
EliminaCarrie
El pallasso solitari:
ResponEliminaAutors: Ferran Fajula Saurina i Abel Colomer Ruiz
Estructura:
Aquest conte té una introducció d'un nus i un desenllaç molt fàcils de distingir
Introducció: ens presenta el personatge i ens explica el seu problema.
Nus: li passen un seguit de coses relacionades amb aquest problema .
Desenllaç: soluciona aquest problema.
Característiques de la brevetat:
Aquest conte té una trama molt senzilla (ens presenten el personatge, hi ha un problema i el resol).
El conte és narrat en 3a persona.
Només apareix un personatge.
El personatge fa una acció concreta, ja que només ha d'intentar entrar en un circ.
És intens/ concentrat perquè en pocs moments passen moltes coses (viatge per tot el món (París, Nova York, Xina, Londres...)).
Missatge:
Aquest conte ens vol comunicar que no ens hem de rendir mai, que si les coses no surten a la primera s'ha de seguir intentant i que si et marques un objectiu i hi poses esforç i passió segur que al final et sortirà.
Bona feina Blanca. Segueix així!
EliminaPer canviar: ..té una introducció, un nus...
Carrie
L'ESTRELLA SENSE LLUM
ResponEliminaMarc Domínguez i Laura Montanyà Coll
ESTRUCTURA:
La Martina un dia mirant per la finestra quan ja anava a dormir va veure una estrella que no feia llum.
Aquella nit va construir un coet per anar a veure a l'estrella. Quan va arribar l'estrella li va dir que la bombeta que tenia per fer-la brillar s'havia fos. La Martina va agafar una bombeta que tenia en el seu coet i li va canviar la bombeta a l'estrella.
Finalment l'estrella contenta li va donar les gràcies, perquè ja tornava a brillar. La Martina va agafar el coet i va marxar a casa seva. Cada nit ella mira l'estrella que brilla més que les altres.
CARACTERÍSTIQUES DE LA BREVETAT:
Aquest conte és un conte concentrat, ja que es concentra en el tema de l'estrella i que la Martina la vol ajudar. Té una trama senzilla i una acció concreta. Està format per pocs personatges i el seu narrador està amb tercera persona.
MISSATGE (MORALINA):
La moralina és que mai et deprimeixis perquè sempre vindrà alguna a ajudar-te i que tu sempre has d'ajudar les persones o en aquest cas les estrelles que ho necessiten.
LAIA VAQUERO
Bon afeina laia! Segueix així.
EliminaPer canviar: En l'estrucura cal posar introducció, nus i desenllaç (Tot i que ho entenc perfectament)
... narrador estè en tercera persona...
Carrie
L’ESTRELLA SENSE LLUM:
ResponEliminaMarc Dominguez Juanola i Laura Montanyà Coll
La introducció d’aquest conte parla de les protagonistes d’aquesta història i ens situa en el lloc on passa l’acció. Les protagonistes són la Martina, una nena, i una estrella. La Introducció ens situa a casa de la nena. La introducció ens parla que una nena, anomenada Martina, cada dia al vespre mira per la finestra per veure les estrelles.
El nus d’aquest conte ens situa l’acció i és molt més llarg que no pas la introducció. En aquest nus es veu com la Martina veu una estrella que no brilla i construeix un coet per anar a mirar que passa i descobreix que li falta una bombeta.
El desenllaç ens explica el final del conte, la Martina va a buscar una bombeta i li porta a l’estrella perquè brilli i la Martina torna a la terra a mirar les estrelles.
Es pot comprovar que és un conte i no una novel·la, per la brevetat que té. Veiem com és intens o concentrat, ja que la història ocupa molt poques pàgines. Té una trama senzilla, ja que només s’explica una aventura de la Martina. Una acció concreta, ja que només veiem la Martina ajudant a l’estrella. Pocs personatges, ja que només en veiem 2 i el narrador és en 3a persona.
Aquesta història et dona un missatge que, en la meva opinió, és una mica confús i no s’acaba d’explicar bé. Jo diria que el missatge és; ajuda i comparteix.
Isona Escoda Duran
Molt bona feina Isona. Segueix així. Bon comentari,
EliminaCarrie
ResponEliminaL’ESTRELLA SENSE LLUM
Marc Dominguez Juanola i Laura Montanyà Coll
ESTRUCTURA:
Introducció
Té una introducció curta però et centra bastant en el tema que et vol explicar-hi també et comença a centrar quin protagonista hi intervindrà.
Nus
T'explica la curiositat que té la Martina sobre l'estrella que no té llum i la va a visitar, ja que vol saber perquè no brillar, a partir d'aquí busca una solució perquè l'estrella pugui tornar a brillar.
Desenllaç
Té un desenllaç molt bonic, on el problema de l'estrella s'ha resolt i per tant ja torna a brillar, a més a més brilla més que els altres..
CARACTERÍSTIQUES DE LA BREVETAT
Aquest conte té una trama senzilla, intervenen molt pocs personatges (l'estrella i la Martina), també té una acció concreta (que l'estrella torni a brillar), és bastant intens i molt concentrat, ja que només es centra en el fet que l'estrella torni a brillar, i el narrador és amb tercera persona. Aquest conte compleix totes les característiques de la brevetat.
MISSATGE (MORALINA)
Penso que el missatge és que sempre/ quasi sempre pots trobar una solució en tota mena de problema, que no t'has de rendir mai i que no estàs sol, sempre hi haurà algú al teu costat.
ALÈXIA SERRET
Bona feina! Segueix així.
EliminaPer canviar: ... que et vol explicar i també..., no brilla.
Carrie
L'ESTRELLA SENSE LLUM (Laura Montanyà Coll)
ResponEliminaÉs una història breu, narrada en tercera persona, en aquesta narració hi ha dos personatges predominants, com poden ser la nena, que és la Martina i l'estrella. També dona un bon missatge, que diu "que compartir és viure". Aquesta prosa és caracteritzada per la natura fictícia, és intens i passa una acció concreta, que és quan la Martina repara la bombeta de l'estrella.
La introducció es fa dins de casa la Martina, quan cada dia abans d'anar a dormir veu que hi ha una estrella que no brilla.
El nus, que és on passa l'acció és a l'espai, on la Martina va reparar l'estrella, és a dir que l'hi dona vida. La Martina sense pensar-s'ho quan l'estrella li diu que se l'hi ha acabat la llum de la bombeta, va agafar una nova que tenia de casa seva.
El desenllaç és també a casa la nena on i explica a la mare i veu cada dia l'estrella brillar més que totes.
POL SERRA
Bona feina Pol, segeuix així!
EliminaPer corregir, tu em dius la introducció es fa dins de casa... Seria en la introducció se'ns presenta ...
Carrie
EL LLEÓ QUE LI AGRADAVEN LES VERDURES
ResponEliminaNom dels autors/as:
Anna Serra Colomer i Marc Heras Víllacampa.
Estructura:
El que passa és que hi havia un lleó que es deia Samí i no li agradava la cor li agradaven les verdures, els seus germans se n'en reien d’ell. I un dia a punt de plorar se li va acostar una zebra que no li tenía por i li va dir llao que et passa, en Samí contestar que tots em tenen por i els meus germans se n’en riuen de mi, la zebra li va dir que no passaba res i el va portar a conèixer els seus amic es van fer amics, un dia van venir els germans d'en Samí i va intentaren menjarse als amics d’en Samí ens Samí els portegi i tots feliços.
Característiques brevetat:
Si hi ha un narrador en 3a persona, si en el conta hi ha una trama senzilla, hi intervenen pocs personatges, una acció concreta es quan la zebra sacosta amb ne Samí.
Missatge:
En aquest conte ens expliquen que tots hem d'acceptar a tothom sigui com sigui i no deixa de banda a ningú.
I que sobretot menja molta verdura perquè fa créixer molt.
ELOI RIGALL PAGÈS
Eloi quan facis l'anàlisi de l'estructura, et cal parlar de la introducció, el nus i el desenllaç. Separar-los per paràgrafs va molt bé.
EliminaCoses a millorar:
cor=carn, se n'enreien d'ell..., llao=lleó, va contestar o contestà, passava, va intentaren= van intentar, memjar-se, els amics, en Sami. conta=conte, s'acosta a en Sami, deixa=deixar de banda ningú, menjar.
El teu treball és corercte.
Carrie
TÍTOL:el lleó que li agraden les verdures
ResponEliminaNOM DEL AUTOR:joana raspall
ESTRUCTURA: introducció:ere un lleó que estaba amb una manada i li agradaven les verdures no li agrada la carn i els seus amics lleons sen reien dells i ell intentava buscar amics
nus:un dia una zebra es va acostar a ell i no li tenia por i el lleó li
va dir que ell no menja carn que només menja verdura la zebra li va presentar els seus amics però els seus amics sespanten pero la zebra els hi va explicar com era
desenllaç: un dia va venir la manada del lleó a menjarsels però ho va impedir lluitant i va guanyar va guanyar parque menja verdura i fruita menja mol sa
ABUBA.SUMAREH,ERIC SERRA
Abuba, Eric ... el nom de l'autora no és la Joana Raspall...
EliminaCoses a millorar:
Els noms propis en majúscules sempre.
ere = era, estaba = estava, s'espanten, menjar-se'ls
Heu de vigilar molt el temps verbals, present i passat. També s'ha d'estar alerta de la puntuació.
Heu entès l'estructura del conte.
Carrie
EL LLEÓ QUE LI AGRADAVEN LES VERDURES
ResponEliminaNOM DE L'AUTOR:
Aquest conte està fet per: Anna Serra Colomer i Marc Heras Villacampa.
ESTRUCTURA:
Jo trobo que aquest conte és fàcil d'entendre, ja que té una bona estructura.
Introducció: el conte comença amb una introducció que ens situa el lloc i el problema.
Nus: el nus d'aquest conte, ens explica més clarament el problema que té el lleó i com intenta trobar algun lloc, en què pugui ser acceptat.
Desenllaç: al final, acaba trobant un lloc on accepten com és i quan és una mica més gran, salva a la seva família.
CARACTERÍSTIQUES BREVETAT:
Aquest conte és un conte en què és fàcil d'entendre el missatge.
El conte, té brevetat, ja que el narrador parla en 3a persona, hi ha una trama senzilla i hi ha una acció concreta. Hi ha pocs personatges i és intens i concentrat.
MISSATGE:
Jo crec que el missatge que ens vol donar és que tots ens hem d'acceptar, siguem com siguem.
La gent que pensi diferent que tu o que no li agradin les mateixes coses que tu, no ha de ser rebutjat.
També hem de pensar que si en algun lloc no et volen, sempre en tindràs un altre, on segur que estaràs millor.
Mai et pots rendir, perquè segur que sempre tindràs una recompensa pel que has fet.
Sara Vayreda
Bona feina Sara! Segueix treballant així!
EliminaBon comentari
Carrie
UN CARRER ORIGINAL
ResponEliminaNom de l'autor(s):
Paula Solà Porras i Núria Gálvez Codína
Estructura:
Introducció: En la introducció ens informa que li agrada molt viatjar i per aquesta raó decideix conèixer diferents països per veure com eren. Narra sempre en passat.
Nus: Va explicant algunes de les característiques que més el sorprenen de cada país que visita, Estats Units, Itàlia, Rússia, Antàrtida, Xina i Àfrica.
Desenllaç: Finalitza el conte explicant que un cop a Catalunya va construir un carrer amb una casa idèntica a les que havia vist en el seu viatge arreu del món.
Característiques de la Brevetat:
En el conte "Un carrer original" i trobem moltes característiques de la brevetat, és un conte de trama senzilla, té pocs personatges, només un, en Ferran. Totes les accions són concretes i fa que sigui un conte intens i concentrat. Encara que el narrador no és en tercera persona, és una narració de prosa, d'autor i breu.
Missatge (moralina):
Crec que té com a moralina: "Cada lloc és diferent, com cadascú però tot també pot sortir e si ens ajuntem."
Bona feina, ben comentat. Segueix així Jana!
EliminaPer canviar: Unes cases idèntiques (concordança), e=bé
Carrie
El lleó que li agradaven les verdures
ResponEliminaAnna serra colomer i Marc Haràs Villacampa
L'estructura d'aquest conte està molt diferenciada, comencem amb una introducció molt curta, un lleó que en comptes de carn vol menjar verdures i per aquesta raó no té amics, el nus: una zebra que no l'hi té por es fa amic del lleó i li presenta els seus amic, però un dia els vénen a atacar i el desenllaç en el qual el lleó guanya els altres lleons.
Té una brevetat molt clara:
Pocs personatges (el lleó i la zebra)
Una història simple i curta
Narrador 3a persona.
Història concentrada i intensa
Acció indefinida
Aquest conte té un missatge molt concís, has de respectar a tothom perquè tothom té la seva manera de ser i si no la respectes tu seràs pitjor que aquella persona
Bona feina, ben comentat i analitzat. Vigila noms propis es comencen en majúscules.
EliminaCarrie
Títol del conte: Un carrer original
ResponEliminaAutor/s: Paula Solà Porras i Núria Gálvez Codina
El conte primer ens introdueix que el protagonista, en Ferran, amb 6 anys ja que li agrada molt viatjar, s’acomiada dels seus pares i la seva germana, amb una motxilla a l’esquena de camí a l’aeroport. En el nus ens explica els diferent llocs que visita, com: Estats Units, Itàlia, Rússia, Antàrtida, Xina i Àfrica. On ens explica característiques de cada un d’aquests llocs.
I en el desenllaç quan torna a Catalunya, el seu lloc d’hàbitat, decideix construir un carrer original, amb una casa idèntica de les que ell havia vist en el seu llarg viatge arreu del món.
Característiques de la brevetat: Aquest conte té una trama senzilla, una intervenció de pocs personatges(el principal en Ferran, i després també apareix els seus pares i la seva germana), té una acció concreta (el viatge arreu del món d’en Ferran).
Missatge: En Ferran vol que tothom sigui igual, que no hi hagi diferències entre països. És per això que construeix coses de diferents països a la seva ciutat.
Dan Vilà
Molt bé: Bona feina. Bon comentari.
EliminaCarrie
LA BICICLETA MÀGICA
ResponEliminaArnau Grabolosa Genescà, i Lluís Bigas Castells
L'Estructura és molt clara i entenedora, també està molt resumida. Es veu molt clarament la introducció: que el nen no sap anar amb bicicleta, el nus: ell i la Gertrudis desitgen que ell tingui una bici, i el desenllaç: l'endemà es compleix el desig.
Característiques de la brevetat:
Té una trama molt senzilla.
Un narrador en 3a persona, parla d'ell.
Té una acció molt concreta, aconseguir anar en bici.
Hi ha molt pocs personatges, concretament 2: ell i la Gertrudis.
No és gaire intens, perquè passa tot lent i tranquil. Sí que és concentrat.
Hi ha una moralina, que és molt important:
"Que has d'intentar aconseguir els objectius que et proposes".
Jo crec que també una altra moralina, cosa que en aquest no es compleix, seria que no has de canviar encara que els altres se'n riguin d'ell.
Bona feina Amat! Segueix així.
EliminaPer canviar: ... seria que no has de canviar, encara que els altres se'n riguin de tu.
Carrie
LA BICÍCLETA MÀGICA: Arnau Grabulosa Genescà, Lluís Bigas Castells
ResponEliminaIntroducció: tracta d'un nen anomenat Jordi, del qual tots els nens riuen perquè ha d'anar a peu a l'escola perquè no té, ni sap muntar en bicicleta.
Nus: una nit es va trobar a la seva gran amiga Gertrudis, la qual era l'única que no reia d'ell. Els dos es van asseure i van mirar les estrelles, en aquell moment va passar un estel fugaç, aleshores la Gertrudis va agafar la mà d'en Jordi i va desitjar que en Jordi aprengués a anar en bici, en canvi en Jordi va demanar una bicicleta màgica.
Desenllaç: l'endemà al matí en Jordi va anar a la cuina i es va trobar una bicicleta màgica, va sortir a fora i la va muntar, però la bicicleta no era màgica, el que la feia màgica era la seva il·lusió.
Brevetat:
Trama senzilla: sí
Acció concreta: sí
Pocs personatges: sí
Narrador en 3a persona: sí
Inntens i concentrat: sí
Missatge: aquest conte a mi m’ha transmet que si tu de veritat vols alguna cosa, no ha de ser la més bona, ni la més cara, simplement t’ha d’agradar i llavors ja ho serà tot per tu.
Júlia Pujol Roca
Júlia, has analitzat bé l'estructura del conte. Quan analitzes la brevetat et cal raonar aquests "si " que has respost a totes les qüestions.
EliminaCosetes a millorar:
Més que muntar seria anar, dur,... a les hores, va pujar
Carrie
EL PALLASSO SOLITARI
ResponEliminaFerran Fajula Saurina i Abel Colomer Ruiz
Introducció: És un pallasso que ha marxat ben lluny de casa seva per aconseguir treball als circs
Nus: Peró a ningun circ el volien perquè el pallasso es posa nerviós en fer les proves i no li sortia res bé però en realitat el pallasso en sabia moltíssim, va anar viatjant per tot arreu del món i cap lloc el volien fins que es va rendir i se'n va anar a casa.
Desenllaç: Quan el pallasso tornava a casa va veure que obrint un circ nou a prop de casa seva i va anar a fer proves allà i va fer tot el seu esforç i el van acceptar per treballar en aquell circ.
Característiques de la brevetat:
Aquest conte té totes les característiques de la brevetat
-Trama senzilla: No és una trama complicada d'entendre per tant que és senzilla
-Acció concreta:En què busca treball en qualsevol lloc del món i en troba un a prop de casa
-Pocs personatges: De personatges només hi ha el pallasso
-Narrador 3a persona: El narrador narra en 3a persona
-Intens/Concentrat: També compleix en aquella funció
Missatge:
La moralina d'aquest conte és que si no t'accepten en un lloc, busca en el més proper que segur que t'accepten
Fatu Jawara
Has fet una bona feina Fatu. Segueix així!
EliminaCosetes a millorar:
ningún = cap, s'en va anar a casa= va tornar a casa, obrint = obrien
Carrie
LA BICICLETA MÀGICA:
ResponElimina- Autors: Arnau Grabolosa Genescà i Lluís Bigas Castells.
Introducció: En Jordi era un nen de sis anys que vivia en un petit poble, per anar de casa seva a l'escola havia d'anar a peu perquè no s'havia anar amb bici i això feia que els seus amics se'n riguessin d'ell.
Nus: Un dia marxant de l'escola es va trobar a la Gertrudis pel camí, ella era l'única que no se'n reia d'ell, era tard i ja s'els i havia fet de nit, en aquell mateix moment va passar un estel fugaç, ella va demanar que en Jordi tingués una bicicleta i ell va demanar que la bicicleta sigues màgica.
Desenllaç: L'endemà al matí en Jordi es va trobar una bicicleta i va sortir fora a probar-la, de seguida va saber anar amb bici, però resulta que no era la bicicleta que era màgica sinó que era la seva il·lusió.
- Brevetat:
- En el conte el narrador està amb 3a persona
- La trama sí que és senzilla
- Acció també és senzilla
- En el conte sí que hi ha pocs personatges
- I el conte és intens i concentrat
- Missatge del conte:
El missatge que ens donà al conte és que és igual el que tu desitgis, si ho demanes amb moltes forces, la il·lusió farà que tu ho viscis amb més màgia.
LAIA MOLINÉ
Laia has fet una boba feina. Segueix així!
EliminaCosetes a corregir:
S'havia=sabia, amb bici =en bici, probar-la = provar-la viscis = visquis
Carrie
EL LLEÓ QUE LI AGRADAVEN LES VERDURES
ResponEliminaAutora: Joana Raspall.
Estructura:
Introducció:
Hi havia una vegada, un lleó que es deia Samí, que ningú el volia perquè no li agradava la carn, li agradaven les verdures i les fruites.
Nus:
Un dia quan en Samí quasi plorava, una zebra se li va acostar i li va dir què li passava, i ell i va dir que no tenia amics perquè no li agradava la carn, li agradaven les verdures i les fruites, i la zebra li va dir que li presentaria als seus amics.
Desenllaç:
La zebra li va presentar els seus amics a en Samí, els amics de la zebra li tenien por, però la zebra els hi va dir que no li agradava la carn, que li agradaven les fruites i les verdures. Al cap d’un temps, una manada de lleons, volien atacar a els amics d'en Samí, i ell ho va impedir, i els lleons li van tenir més respecte i una mica de por.
Característiques de la brevetat:
És una trama senzilla.
Té una acció concreta.
Hi ha pocs personatges.
El narrador és en tercera persona.
És un conte intens i concentrat.
Missatge:
Encara que no siguis com els altres, et tenen de tenir respecte i
sempre tindras un lloc en el món.
Mireia Palomeras
Alerta Mireia, l'autora no és la Joana Rsaspall!
EliminaHas fet una bona feina.
Carrie
Títol: L’ESTRELLA SENSE LLUM
ResponEliminaNom de l’autor/s: Marc Domínguez Juanola i Laura Montanyà Coll
Estructura:
- Introducció → La Martina, mirava a les estrelles cada nit, un dia va adonar-se que una d’elles no brillava.
- Nus → Va construir un coet i va anar a veure què li passava a l’estrella. Resulta que la bombeta que la feia brillar s’havia fos.
- Desenllaç → La Martina va anar a buscar una nova bombeta dins el coet. Va canviar-li per la fosa i l’estrella molt agraïda va tornar a brillar. La Martina va tornar a casa seva, i des d’aquella nit contemplava l’estrella més brillant i preciosa de totes.
Característiques de la brevetat:
Aquest conte té un narrador en 3a persona, una trama senzilla, intensa i concentrada amb una acció concreta. També hi apareixen pocs personatges.
Missatge o moralina → Ajudar els altres sense rebre res a canvi és el millor regal de tots.
Gina Darné
Bona feina, has fet un bon comentari del conte.
EliminaCarrie
ESTRELLA SENSE LLUM
ResponEliminamarc Domínguez juanola, laura Montanyà coll
INTRODUCCIÓ: La Martina a l'arribar la nit va anar a mirar com brillaven les estrelles des de la seva habitació, ja que cada nit ho feia.
NUS: La Martina es va fixar que una de les estrelles no brillaven, va pujar a pregunarli el perquè i l'estrella li va contestar que dins d'ella hi havia una cosa que no funcionava
DESENLLAÇ: La Martina li va canviar la bombeta vella per una de nova per així també veure a aquella estrella brilla
Característiques DE LA BREVETAT:
compleix amb totes les normes
trama senzilla, acció concreta, pocs personatges, narrador 3a persona, intens i concentrat
MISSATGE: El missatge que ens dona es que tots som iguals.
Natalia Linares
Activitat correcta.
EliminaCosetes a millorar:
Recorda: els noms propis sempre es comencen amb majúscules.
Et cal millorar la concordança dels verbs: una de les estrelles no brillava
Correccions: preguntar-li.
No acabo d'entendre el missatge.
Carrie
Títol:La bicicleta màgica
ResponEliminaAutors: Arnau Grabulosa i Lluis Bigas.
Estructura:
És un conte força curt. Des del meu punt de vista, es diferencien molt fàcilment la introducció, del nus i del desenllaç.
En la introducció, com bé diu el nom, ens introdueix la història, és a dir, ens explica que un noi que es diu Jordi, té el gran desig d'anar amb bicicleta. Seguidament ve el nus i explica que els seus amics se’n riuen d’ell perquè no sap anar amb bicicleta i no en té cap. Finalment el desenllaç ens diu que pel camí es troba la seva amiga i veu passar un estel fugaç, llavors demana el desig de tenir una bicicleta màgica, així que l'endemà quan es desperta se la troba enmig del menjador. Ell estava molt feliç, només de pujar-hi ja sabia anar-hi, resulta que la bicicleta no era màgica, sinó que de tanta il·lusió que li feia, ja en sabia.
Anàlisis de les característiques de la Brevetat:
Crec que és un conte breu però molt clar i entenedor, està ben redactat. Dirigit a un públic infantil.
Missatge:
Des del meu punt de vista, el missatge que transmet aquest conte és molt bonic, bàsicament ve a dir que si tu vols una cosa, has de lluitar per aconseguir-la i amb esforç i passió pots aconseguir-ho.
MARIA MONTANYÀ COLL
Bona feina Maria! Segueix així!
EliminaCarrie
LA BICICLETA MAGICA
ResponEliminaAutors: Arnau grabolosa genescà i Lluís Bígas Cast
Aquesta història va sobre un nen en “Jordi” que no sap anar amb bicicleta i els seus companys es riuen de ell.
Pro el nen té una millor amiga, la “ Gertrudis” que ella sempre apollaba el nen en els moments més complicats, un dia va passar un Estel Fugaç.
I els dos grans amics van demanar un desig, que era
que en Jordi sàpigues anar amb bicicleta.
I un dia de Bon de Matí en Jordi es va despertar i es va trobar una bicicleta magica i va estar molt content.
Ja que sabia anar amb bicicleta.
MISSATGE:
Jo crec que el missatge que ens intenta transmitir aquest conte, és que mai ens hem de rendir davant els nostres somnis.
MAHAMADOU SUMAREH
Mahamadou et faltaria analitzar les característiques del conte. Coses a millorar:
EliminaEls noms propis cal escriure'ls en majúscules.
Anar en bicicleta.
apollaba=fer costat.
Sapigués=sabes.
Transmitir= Transmetre
Carrie
Un carrer original
ResponEliminaPaula Solà Porres i Núria Gálvez Ruiz
Un nen que vol anar a veure mon, va per diferents països, va veien els tipus de cases tan diferents del món i despres fa un carrer amb totes les cases que ha anat veient per el camí.
La trama es senzilla i la acció es saber les cases que hi ha al mon, intervenen pocs personatges i es van desenvolupant durant la història la història es concentrada perquè donen molta informació en poc tempsel narrador es amb tercera personat
David Trisan
David, et calia analitzar l'estructura mentre feies el resum del conte. Falta el missatge.
Eliminaveien = veient
per el = pel
la acció = l'acció
... cal vigilar les errades que has comés.
Carrie
UN CARRER ORIGINAL
ResponEliminaPaula Solà i Núria Gàlvez
La estructura del conte és bona ja que te una bona introduccio amb un exelent nus i un brillant desenllaç.
El conte és molt bo ja que és breu els personatjes son molt pobres a que nomes ni ha un al cual se li podria treure molt mes suc en alguns moments de la introduccio ens parla d’altres personatjes tot i que no és parla mes d’ells en tota la historia la trama és clara i consiza el que ens transmet un conte clar.
Alex blasco
Àlex cal millorar-ho. Quan analitzes l'estructura, cal fer un petit resum de cada una de les parts.
EliminaEn redactar les característiques del conte, cal puntuar el text, sinó no s'entén.
al cual = el qual
personatjes = personatges
Faltaria el missatge que ens dona el conte.
Carrie
El pallasso solitari
ResponEliminaAutors: Ferran Fajula Saurina i Abel Colomer Ruiz
Estructura:
Introducció: (pàg 1)
Descripció del pallasso i presentació del seu problema.(no pot actuar ni hi ha lloc per actuar)
Nus: (pàg 2-3)
La solució que que dona el problema(en aquest cas trobar per algun lloc un circ lliure)
Desenllaç:(pàg 4-5)
Al final troba un circ on pot treballar i començar a actuar, a prop de la seva casa.
Anàlisis de les característiques de la Brevetat:
-És curt i breu.
-Hi ha pocs personatges, de fet només un.
-La historia es entenedora i precisa.
Missatge:
La moral és que tinguis sempre esperances i mantenir la paciencia.
No tot estará en el moment que vulguis, els esdeveniments apareixen en moments espontanis i més inesperats.
Pau Salud Santana
Has fet bona feina Pau!
EliminaCoseta a millorar:
No tot estarà... no tot hi serà...
Carrie
LA BICICLETA MÀGICA
ResponEliminaArnau Grabulosa, Lluis Bigas
Aquest conte va d’un nen que es diu Jordi que no sap anar amb bicicleta i que el seu desig es anar amb bicicleta, i un dia anant cap a casa es troba amb una amiga la Gertrudis i veuen una estrella fugaç passant i la Gertrudis li va agafar les mans a en Jordi i li va demanar que demanes un desig, al dia següent en Jordi va anar a la cuina i es va trobar una bicicleta mágica que parlava, desres en s’en va anar fora per provar la bicicleta va ujar i deseguida en va saber
El missatge que don es que sempre trobaràs algun moment en que puguis complir els teus somnis
Aisa, m'has fet el resum del conte i no està malament, però et calia relacionar-ho amb l'estructura.
EliminaFaltarien les característiques del conte: Breu, pocs personatges...
Cosetes a millorar:
Va d'un nen... millor tracta d'un nen que...
va en bicicleta, demanés, despès se'n va anar..., dona, és...
Carrie
La bicicleta magica
ResponEliminaAutors: Arnau Grabolosa Genescà i Lluis Bigas Castells.
Estructura: En la introducció ens presenta a un nen que es diu Jordi i no sap anar amb bici. En el nus ell i una seva amiga veuen una estrella fugaç i demanen un desig. I en el desenllaç es compleix el desig i es troba una bici i hi sap anar.
Anàlisis de les característiques de la Brevetat: Un conte curt. Molt clar i entenedor, està ben redactat. Dirigit a un públic infantil.
Missatge:
Si vols una cosa has de esforçar molt i amb una mica d’ilusio tot ho aconseguiras.
Albert Samsó
Has fet una bona feina! Molt bé.
ResponEliminaAnar en bici, il·lusió ... millor així no trobes?
carrie
Si, molt millor
EliminaTítol: El lleó que li agradaven les verdures
ResponEliminaNom de l’autor: Joana Raspall
Estructura:
Introducció: En samí no li agraden la carn, només li agraden les verdures i fruites. Els altres lleons se'n riuen d’ell perquè no li agrada la carn.
Nus: En Samí estava sol, no tenia amics fins que un dia per la selva es va trobar-se a una zebra que no tenia por, la zebra li va preguntar que et passa lleonet? Que no tinc amics per què no m’agrada la carn. La zebra li va dir si volia conèixer els seus amics
Desenllaç: Al final el lleó defensa els seus nous amics.
Característiques: Un barbat curt i entenador, estructura senzilla. Adaptat per nens petits.
Missatge: De Vegades no trobem el nostre lloc, però aquest lloc sempre hi és i a la fi s’acaba trobant. Si et sents discriminat i sol no es culpa teva és de qui t’envolta.
Joan un parell d'observacions: Sami, és un nom propi i va en Majúscula. Li vadir... millor li va preguntar.
EliminaBarbat? vols dir relat veritat?
En general ho has fet bé. Continua treballant Joan!
EL LLEÓ QUE MENJA VERDURES
ResponEliminaEl lleó que l hi agradaven les verdures
Jo crec que aquest conte es principalment per poder apreciar les relacions entre els amics encara que aveguades no siguin molt normals tenen l'ho suficient per mantindres fortes.
Es maco perquè parla sobre totes aquelles amistats que encara que semblin impossibles existeixen i aveguades aquestes relacions son les mes fortes.
Esta daptap a un públic infantil ja que té les característiques adequades a un públic dels 4 als 10 anys. I el conte s'acaba amb què el lleó continua sent vegetarià és a dir, és un llibre per fer autoreflexions i interioritzar un missatge amb els nens petits, el missatge com: siguis com siguis ets una persona i ser una persona es un privilegi no ho desaprofitis; acepta als altres com t’aceptes a tu.
Adam Gussinyer
Unes observacions per millorar:
Eliminaa vegades
el suficient
mantenir-se
adaptat
El comentrai que m'has fet està bé, però faltaria la part de l'anàlisi de l'estructura i la justificació de les característiques del conte modern.
Carrie
El Lleo que li agradaven les verdures
ResponEliminaA mi m'ha agradat aquest conte perquè parla de un lleo que li agredaven le verdures i no la carn. Els altres lleons el criticaven perque no era com ells.
I ami m'ha fet recordar que tenim que acceptar com son els altres per extranys que suiguin
No ho has signat i no sé qui ets?
EliminaHo tornés a penjar amb el nom?
Gràcies
Carrie
El pallasso solitari.
ResponEliminaAutors: Ferran Fajula i Albert Colomer.
Història: el compte comença d'una manera trista, narra la història d'un pallasso que no troba feina a cap circ, ja que per culpa dels nervis sempre ho fa malament, tot i que en veritat aquell pallasso dominava perfectament la seva feina.
En el nus, ens explica que aquest pallasso es cansa de buscar i decideix voltar pel món en cerca de circs que el puguin agafar, després de viatjar per tot el món, no obté cap resultat i davant a això decideix tornar a casa. El desenllaç és una mica més alegre que la introducció, quan torna a casa el pallasso es troba una sorpresa, que hi ha un nou circ a la seva ciutat, quan fa les proves, l'agafen al circ, ja que com que no el mirava ningú, ho fa fer molt bé i va perdre la por.
Anàlisis: aquest compte està dirigit per un públic infantil però ens vol ensenyar un missatge bastant clar, i és que tothom té un lloc a la vida, com el protagonista de la història, que acaba trobant un lloc a un circ.
Arnau Casanovas Marsal
A millorar:
Eliminael conte
agafar seria millor contractar
dirigit a un ...
Arnau et faltaria analitzar le scaracterístiques del conte.
Carrie
Títol: El lleó que li agradaven les verdures
ResponEliminaNom de l’autor: Joana Raspall
Introducció: A el lleó Sami només li agraden les verdures i la carn no li agrada per tant no en menja i els seus amics lleons se’n enriuen d’ell perquè no menja carn.
Nus:En Sami estava caminant sol per la selva i de sobte es va trobar amb una zebra que no tenia por d’ell i li va preguntar que et passa lleonet?
I el lleó li va respondre que els seus amics se’n enreien d’ell perque no li agradava la carn i només menjava verdura.
La zebra li va dir: vols anar a coneixer els meus amics?
Desenllaç: El lleó al final proteigeix els seus nous amics.
Característiques: Te una estructura senzilla i s’hi pot identificar correctament i està adaptat per a nens petits.
Missatge: La culpa de que et sentis discriminat no és teva es de els del teu voltant i si no t’hi sents be has de buscar gent nova.
Claudi Merino
Claudi l'autora no és la Joana Raspall...
Eliminase'n riuen ... se'n reien
protegeix
Faltarien analitzar le scaracterístiques de la brevetat.
Carrie