dimarts, 5 de febrer del 2013

PER QUÈ NO M'HO DEIES?



Autor: David Nel·lo
En Daniel és un jove australià que viu amb la seva mare, la Julie. Un dia rep una carta de la Maria, una noia catalana, que li parla del seu pare, en Jaume. Sembla que ambdós són germans per part de pare. En Daniel demana explicacions a la seva mare sobre el contingut de la carta. La Julie li explica que va conèixer en Jaume en un viatge per Europa, que es van casar i, després de viure un temps a Melbourne, van tornar a Barcelona perquè el pare no s'hi adaptava. Finalment, i per una raó que la Julie no li explica, es van separar i ella va tornar a Melbourne amb el seu fill de dos anys. Gràcies al viatge de fi de curs que en Daniel fa a París, i d'acord amb la Maria, arriba fins a Barcelona amb l'excusa d'un intercanvi cultural d'universitats. Al principi, la situació és difícil perquè el pare no sap qui és en realitat en Daniel. Un dia, en Jaume li confessa que l'ha reconegut per una taca que té de naixement i perquè físicament s'assembla a la Julie, i li explica que en realitat ell no és el seu pare, però que en un principi va decidir acceptar-lo por l'amor que sentia per la Julie. Des del moment que en Daniel i la Maria saben que no són germans, un sentiment més fort els uneix, però un obstacle més gran que el de la distància els separa també.



21 comentaris:

  1. Trobo que aquest libre és molt interessant, romàntic i encantador, i és d'aquells que, quan comences a llegir-lo, ja no pots parar. M'ha agradat molt, la història es molt bonica.Sobretot m'ha agradat molt el final, quan descobreixen que no són germans, i dins d'ells comença a nèixer un setiment d'amor. És meravellós, i el recomano a tothom. Respecte al treball que vam fer sobre la lectura, m'ha agradat molt, i tothom s'hi a esforçat molt, i al final jo diria que ens ha quedat força bé.
    En resum, m'ha encantat el llibre.

    ResponElimina
  2. Aquest llibre, m’ha encantat. No sé que té però m’ha captivat. És d’amor, però la intriga no li falta. Trobo que és una història, força realista, la qual m’ha agradat molt de llegir, ja que en qualsevol moment, la història podia fer un gir, i canviar totalment, i realment, al final ho va fer, va ser una gran sorpresa per mi el fet de que al final i després de tantes cartes…no fossin germans!
    El projecte que a vingut a continuació ha sigut molt divertit, tothom ho a fet molt bé. Cada tràiler era diferent, cada un amb el seu toc personal i de creativitat.
    És un llibre que recomano a tothom, però sobretot a els que els hi agraden les novel·les romàntiques, és un gran llibre.

    Nèlida Bernal Raspall

    ResponElimina
  3. Aquest llibre m’ha agradat molt, m’ha agradat molt llegir-lo i quan l’estava llegint no podia parar. La història d’aquest llibre, l’he trobat molt maca i m’ha commocionat. Ja que en la meitat del llibre no t’esperaves ben bé què podia passar, i podia ser totalment del que tu t’esperaves.
    El projecte que hem realitzat després de llegir el llibre, ha set divertit de fer, i crec que tothom es va esforçar i hi van haver projectes molt emocionants. Ja que tothom podia fer el que volgués per tal de "vendre" el llibre.
    És un llibre que recomano, m’ha encantat, i espero que la gent el llegeixi perquè és una història que et fa reflexionar.

    Isolda Torrella Portas

    ResponElimina
  4. A mi, el llibre: “Perquè no m’ho deies?” de David Nel•lo, em va agradar molt. Vaig trobar que era molt interessant i estava mol ben explicat. L’argument era bo, i no era ni massa lent ni massa ràpid. L’única cosa que no em va acabar d’agradar, va ser, ja molt cap al final, quan en Daniel és a Barcelona, perquè, jo m’imaginava que passaria alguna cosa més entre la Maria i en Daniel, o que els pares es tornarien a ajuntar, o algú per l’estil, però, també he de dir, que aquesta manera d’acabar el llibre, és molt bona, perquè et pots imaginar el que passa després a la teva manera, cadascú com ell vulgui.
    El treball que hem fet després, m’ha encantat, vaig trobar molt divertit fer com un petit anunci, sobretot el dia de fer les fotos.

    Joana Garreta Passola

    ResponElimina
  5. Aquest llibre m’ha encantat, és un llibre ple d’amor i em va enganxar, sobretot la part del final, perquè, al principi, tot és més o menys normal fins que la Maria troba la carta d’una dona que ella desconeix, que va dirigida al seu pare i a partir d’aquí és la part que fa que tot comenci. Primer en Daniel rep la carta i desprès intenta que li tradueixin, i la contesta, més tard es van parlant i contacten i en Daniel fa un viatge amb la seva classe a Paris, i ell ho aprofita per arriba a Barcelona i conèixer el seu suposat pare i la seva germanastre. Un cop allà, al principi tot va molt bé, però, alguns dies desprès descobreixen que no són germans i s’adonen del que senten l’un per l’altre però, alguna cosa els impedeix dir-se una paraula, i finalment en Daniel torna a Austràlia, la seva terra. En fi, crec que és un llibre d’aquells que t’enganxa i no pots parar de llegir-lo i a mi m’ha encantat, és un llibre d’amor, una història commocionant... I no dubtaria en tornar-me’l a llegir una i altre vegada. I el treball de classe també va ser molt divertit, això de haver de crear un anunci per vendre el llibre.

    ResponElimina
  6. A mi la novela " Per què no m'ho deies?" em va agradar molt. Vaig trobar que és un llibre molt interessant en el qual explica perfectament una història realista i dramàtica que ens podria passar a tots. És un llibre interessant i també és un llibre per reflexionar.
    També trobo que el llibre era intrigador ja que la història no tenia un final clar, sinò que en qualsevol moment el relat podia donar un gir i se totalment diferent del que ens podiem esperar.
    Tota la història en si m'ha agradat bastant, l'única cosa que no em va acabar d'agradar va ser al final de la història, perquè si em passes a mi el que li ha passat als protagonistes no m'agradaria acabar així. Però és un final molt realista i dramàtic.

    Per altra part, el treball final que vam fer sobre aquest llibre em va agradar molt, perquè tots els movie makers van quedar molt bé i crec que això es tindria que fer en tots els llibres que llegim, perquè fa que tots els llibres tinguin una emoció.

    Natàlia Martínez Rubio

    ResponElimina
  7. Penso que aquest llibre és molt bonic ja que conté una història romàntica però amb molta intriga a l'hora. Quan vaig començar a llegir-lo no podia parar, perquè sempre que el tancava pensava què vindria llavors i a part, crec que la història està molt ben pensada. És un llibre que t'ho pots imaginar tal com l'autor vol que t'ho imaginis perquè els sentiments estan molt ben expressats. Jo el recomano a tothom perquè penso que és un llibre molt emocionant i que conté una història molt bonica.
    El treball que vam realitzar en l'acabar el llibre crec que va estar molt bé ja que tothom va aconseguir l'objectiu del treball però de moltes maneres diferents.

    Jorgina Cros Coromina

    ResponElimina
  8. M'ha agradat molt el llibre en si perquè és un llibre d'intriga i amb un final sorprenent, m'ha agradat sobretot quan en Daniel s'en va a Catalunya amb la Maria i el seu pare.
    En conclusió, aquest llibre m'ha agradat molt per la manera de ser i per ser tan divertit, intrigant i encantador perquè quan vaig començar a llegir-l'ho no podia parar. Recoman-ho el llibre a totes les edats perquè aquest llibre és apta per tothom.
    El treball va ser molt divertit i ens ho vam passar molt bé fent el vídeo que vam preparar amb el meu grup i ens va agradar molt fer veure que érem els personatges de la lectura i interpretar-los.

    ResponElimina
  9. Aquest llibre m'ha agradat molt. Al principi el vaig trobar una mica pesat, però a mida que el vaig anar llegint, el llibre m'anava enganxant, i no podia deixar de llegir-lo, ja que tenia intriga per saber el que venia a continuació.
    L'argument és molt bo, i en cap moment del principi, t'imagines com s'acabarà. Tot i així, he trobat que el final passa molt ràpid, i m'esperava alguna cosa més.
    És un llibre amb amor, intriga...
    M'alegro d'haver-lo llegit, i també d'haver fet les activitats finals, que van ser molt divertides.

    ResponElimina
  10. A mi el llibre en sí, m’ha agradat però no molt, ja que no es el tipus de llibre que m’enganxa ni el tipus de gènera que m’agrada, ja que m'agraden més els llibres de misteri, drama, aventura i de gèneres semblants. El final m’ha sorprès una mica ja que no m’he l’esperava així: m’esperava que la Maria i en Daniel de veritat eren germans. Fer el movie maker va ser molt divertit ja que teníem que pensar com presentar el llibre, quines imatges posar, la música... Jo, de 1 al 10, li posaria un 7.

    ResponElimina
  11. Aquest llibre m'ha agradat ja que en demostre com dos joves, en Daniel i la Maria, que no es coneixen de res, un bon dia veien una carta es poden adonar que són germans. L'he trobat molt emocionant i el recomanaria a totes aquelles persones que li agrada conèixer diferents estils de vida.
    Poder fer un treball sobre aquest llibre ha set interessant perquè hem vist diferents punts de vista del llibre. Hi havia gent que li agradava més la part d'amor, d'altres els hi agradava més com en Daniel fa els possibles per poder-se entendre amb la Maria...
    En conclusió, el llibre m'ha agradat.

    Martí Fontfreda Soy

    ResponElimina
  12. A mi el llibre m'ha agradat molt. Té amor, intriga i molt de misteri. Tota l’estona hi havia coses que volia descobrir i no m’he avorrit en cap moment llegint-lo. El que m’ha sorprès més ha estat el final, ja que no m’he l’esperava en absolut, em va defraudar una mica... Tot i així el recomano, és molt bo.
    El vídeo que vam fer, em va agradar molt. M’he divertit molt fent-lo i crec que al meu grup ens va quedar molt bé. També ha estat molt interessant veure els dels altres, ja que hi ha hagut moltes maneres diferents de fer-lo.

    Laura Coll

    ResponElimina
  13. Aquest llibre m’ha agradat molt, en cap moment hi ha faltat el misteri o l’intriga, i a més a més, al final, també s’hi a afegit el romanticisme.
    La part que m’ha agradat més, ha estat al principi, quan la Maria i en Daniel encara estaven separats, ell a Austràlia i ella a Barcelona.
    Un aspecte que m’ha agradat molt del llibre ha estat que l’autor alternés el capítols dedicant-ne un a la Maria i un a en Daniel. Ja que així, es pot veure millor com viuen cada un d’ells, i comparar, per exemple, que mentre que la Maria esta vivint l’hivern de Barcelona, amb molt de fred, en Daniel està a Austràlia, on durant l’hivern, hi fa molta calor.

    Helena Solé

    ResponElimina
  14. Aquest llibre de <>, de David Nel•lo m’ha agradat bastant, ja que no sabies en cap moment el que passaria, també he trobat que l’argument era molt realista, ja que et podria passar a tu!
    Vaig trobar aquest llibre molt impredictible i intrigant. Encara que el principi era un pèl avorrit, però un cop t'endinsaves dins el món d'en Daniel i la Maria, ja no en podies sortir.
    També he trobat molt interessant com l'autor ens ensenyava les diferències entre els dos llocs, Austràlia i Barcelona, i que cap dels dos pot viure a l'altre país.

    Liam Pewton

    ResponElimina
  15. A mi personalment aquest llibre m’ha entretingut bastant des del punt de vista en què cada vegada que el llegia i m’he n'anava a dormir pensava en el que havia passat i m’interessava per el que podria passar o al menys m’ho imaginava. És un llibre d'amor i intriga, que podria passar a la vida real a qualsevol persona. Llàstima que al final en Daniel i la Maria (els protagonistes) resulti que no són germans.

    En general m’ha agradat.

    Sergi Ortiz

    ResponElimina
  16. Aquest llibre m'ha agradat perquè demostra la realitat de la vida, l'ho dura i divertida alhora per això considero aquest llibre uns dels millors que he llegit.
    Alhora de fer el treball ha estat molt divertit ja que em fet bones "obres d'art" i han estat molt guais i alhora em treballat el treball en grup.
    En definitiva, m'ha agradat molt

    Arnau Montes

    ResponElimina
  17. A mi aquesta novel•la m’ha agradat força en general. El millor era l’intriga hi apareixia constantment. Potser el tram de l’historia que m’ha agradat més ha sigut els moments en què es comunicaven amb cartes i la manera en que es començava a desenvolupar tota la trama. Encara que també em va enganxar bastant al final del llibre on hi apareixia més romanticisme i que per tant feia al llibre més interessant encara. Jo crec que l’historia d’aquesta novel•la era original, i m’ha agradat el missatge o la conclusió final del llibre, on explicava que no podien estar junts si cadascú no vivia a la seva terra natal: Catalunya i Austràlia.

    ResponElimina
  18. Jo opino que aquest llibre està molt be. Per mi ha estat molt interessant. L’he entès molt bé, ja que utilitza paraules fàcils d’entendre, i crec que això és important.
    L’he trobat molt realista, ja que tots ens podem trobar en una situació semblant a la llarga. Tracta d’amor, entre la Maria i en Daniel, però també és d’intriga ja que en molts casos no saps que passarà a continuació.
    D’altre banda, crec que al final s’acabava molt de cop, però també crec que es una bona i diferent manera d’interpretar la història i que no tots els finals a la vida són com esperes.
    El treball de desprès, han estat tots molt diversos, però cap ha estat malament. Maneres diferents d’entendre el llibre.
    Laia Vilalta Pujol

    ResponElimina
  19. A mi personalment m’ha agradat molt aquest llibre hi sobretot m’ha agradat molt la part que en Daniel se’n va en bici amb el pare de la Maria i no s’atrevia a dir-li que era el seu fill. A mi al també agradar-me els llibres amb una mica d’intriga vaig començar a llegir-lo i en pocs dies ja el vaig haver llegit. Crec que la conclusió final ha estat molt ben aconseguida i el treball que hem fet havent llegit el llibre ha estat molt bé.

    Jan Nogareda

    ResponElimina
  20. Aquest llibre de David Nel•lo es una història realista plena d'amor i intriga. Es una història trepidant que com més t'endinses en el llibre mes t'enganxa i t'apassiona i mai saps com acabarà la trama entre en Daniel i la Maria. El que mes m'ha agradat del llibre es la conversa a través de cartes entre la Maria i en Daniel, i també les sorpreses que et prepara l'autor dins el llibre.

    Jan Tresserras

    ResponElimina
  21. A mi aquesta novel•la m'ha agradat molt en general. Hi ha moments més divertits que els altres, però ha set molt divertida, a mi m'ha agradat molt l'intriga que hi ha en el llibre, sobretot cap al final del llibre que descobreixen que no són germans en veritat, però que s'han arribat a conèixer! Però també m'ha agradat molt quan hi havien trossos romàntics, perquè ells no sabien que ‘eren germans’. En general m'ha encantat! El recomano a tothom que els hi agradi molt el romanticisme i l'intriga perquè n’hi ha moltíssima! Llegiu-lo!

    Sara Soy

    ResponElimina