dimarts, 22 d’octubre del 2013

Es deia Vanessa. On és ara?

Autor: Armand Matias Guiu


La Vanessa semblava preocupada per algun fet anguniós; alguna recança la consumia per dins. L'Adrià, en Pep, el Gafes i el Sòmines van acordar d'acceptar-la al seu grup sense fer-li cap pregunta, però absolutament decidits a esbrinar què amagava. Arran d'unes colònies prop del llac Montcortès es van precipitar els esdeveniments...Una novel·la trepidant que no podràs deixar fins que l'acabis.

Ens deixes un comentari?

32 comentaris:

  1. Paula

    El llibre de l'Armand Matias Guiu, m'ha agradat molt tot i que al principi quan, només vaig llegir el títol, no és que em semblava que m'agradaria. És una novel·la que t'enganxes perquè encara vols saber més del que t'explica, per tant vas llegint i sense donar-te compte ja t'has acabat el llibre. És un llibre que et fa pensar bastant i també t'ensenya coses de la vida quotidiana.
    El tros en el que et deixa més intriga és el primer, perquè llavors va al començament de la història.
    En general m'ha encantat i és molt adequat per a la nostra edat.

    ResponElimina
  2. De les coses que m'han agradat més del llibre de la Vanessa ha estat l'aire misteriós que li ha donat l'autor a la protagonista, ja que a la meitat del llibre no podies deixar de llegir perquè estaves intrigat per saber què li passaria.
    L'únic que no m'ha agradat ha estat el final. M'hauria agradat que la Vanessa no hagués hagut de marxar i s'hagués quedat amb els seus amics.
    Us el recomano! Us agradarà molt!
    Júlia Linares

    ResponElimina
  3. Ha estat un llibre molt interessant i divertit, ja que t'ensenya a ser bons amics i ajudar-te els uns amb els altres. És un llibre que des de la primera pàgina ja et desperta la curiositat per saber que passarà. És molt entretingut durant tota l'historia però al final s'acaba d'una manera bastant trista; tota la novel·la és divertida i amb ganes de passar-t'ho bé però llavors al final et trobes que la Vanessa ha de marxar i deixar els seus amics, especialment l'Adrià. Però tot i així m'ha agradat. Us el recomano!

    NÚRIA GALVEZ CODINA

    ResponElimina
  4. Aquest llibre és un llibre molt interesant perquè al llarg de la història passen moltes coses i tens intriga perquè vols saber el que vindrà després. També és un llibre molt adeqüat per la nostra edat i ens fa reflexionar perquè aquesta aventura que li ha passat a la Vanessa també ens pot passar a nosaltres. Com ja vaieu la opnió que jo faig d'aquest llibre és positiva perquè m'ha agradat molt.
    Adrià Bartrina

    ResponElimina
  5. Es deia Vanessa. On és ara?

    L'intriga, el misteri, l'amor , l'amistat.... aquest llibre ho té tot. M'ha encantat llegir-lo i al
    final descobrir el misteri i el secret que ocultava la Vanessa. M'ha impactat molt l'amistat que tenen tots sobretot l'Adrià que és amic de tothom i tracta a tots com a iguals. Llàstima del final que la Vanessa no es queda a l'escola i marxa, és un final inesperat. El recomano, llegiu-lo !!!!!

    ÀSTRID BELASTEGUI

    ResponElimina
  6. Aquest és un dels primers llibres que m'han despertat més misteri i emoció, per això m'ha agradat molt. Parla sobre un grup de persones que sempre s'ajuden entre ells i treballen amb equip, alhora explica anècdotes divertides que passen en els personatges d'aquest grup i també tracta el misteri amb molta intriga.
    Ens ensenya a ser més bons amics i que un bon amic sempre estar al teu costat pels moments bonics i agradables i pels moments difícils, ens diu que un bon amic és aquell en el que hi pots comptar sempre. Us el recomano!!!

    Nil Palomé Bartrina

    ResponElimina
  7. A mi el llibre m'ha agradat molt. Penso que l'obra Es deia Vanessa. On és ara? a part de ser una narració fictícia té una part de real perquè avui en dia hi ha gent que, per mala sort, continua segrestant nens/es. És per tant un problema molt actual.
    També m'ha agradat aquesta novel·la, perquè crec que és adequada de llegir per a la gent de la nostra edat perquè ens demostra que en el món que ens ha tocat de viure ens podem trobar en situacions semblants a les que els passen als protagonistes del llibre.
    Un altre aspecte a tenir en compte, per poder dir que m'ha agradat, ha estat que quan la llegia, al final, no podia parar, és a dir que et donava intriga. També l'autor ha posat un to d'humor en algunes situacions i sobre tot de misteri que m'ha encantat.

    ROGER PLANELLA

    ResponElimina
  8. El llibre titulat Es deia Vanessa on és ara? personalment, m'ha encantat per varies raons:
    Per l'originalitat de l'autor de la manera de desenvolupar la història, la manera de començar...
    Per l'intriga i l'emoció que hi ha posat l'escriptor.
    Perquè tots els personatges que ens han acompanyant durant la història eren divertits, diferents, originals... i sabíem com pensava, la seva manera de fer, els costums... (quasi tot).
    Tot i que m'ha semblat una mica brusca la manera d'acabar el llibre, trobo que és com un final una mica inacabat.
    Laura Montanyà

    ResponElimina
  9. Vanessa és un molt bon llibre perquè no és lent. L'autor busca que el lector tingui intriga un
    altra punt molt positiu que fa que t'enganxi. L'aventura que succeeix durant l'història és molt
    interessant, no se sap mai què pot passar perquè es narren fets que no es preveuen. El relat és
    molt bo, no se sabia ben bé si l'Adrià li agradava més la Vanessa o la Tais i també m'ha agradat
    que els Caps de Perdal fossin personatges dinàmics i volguessin ajudar a l'Adrià i la Vanessa. Vaig
    trobar una mica pesat però, la descripció del xou que munten tots els grups a l'estació de autocars.

    ResponElimina
  10. Es deia Vanesa.
    on és ara?

    A mi, m'ha agradat molt perquè ha estat molt distret. Des de la primera vegada que el vaig començar a llegir no podia parar, i em sembla que quan el llegeixes t'enganxa tant amb el seu misteri i la inquietud. M'ha agradat perquè és un llibre molt interessant i ràpid de llegir que no cansa ni avorreix, és un llibre per nens i nenes de la nostre edat segons com ho explica i em quines paraules ho fa. Jo ho recomano a la gent que li agradi llegir i imaginar, és un llibre per tothom! Sense excepció. En definitiva ha estat un llibre genial!

    Oriol Bassols Ammetller 1r ESO A

    ResponElimina
  11. És una història molt bonica, amb moltes aventures emocionants i milions d'embolics enrevessats. Va sobre una nena que es diu Vanessa, és guapa, simpàtica, curiosa... , coneix un grup de nens que van a la seva escola nova. Tot comença quan van de colònies a l'Estany de Montcortès. Van: en caiac, a una casa abandonada.... Si us agraden les històries de aventura llegiu-la, la historia us encantara, es super divertida. Pera mi ha estat molt entretinguda.

    Us el recomano.

    Clàudia Garcia Saubí

    ResponElimina
  12. Crec que és un llibre molt interessant, divertit i misteriós. Aquesta novel·la és de misteri (què li passarà a la Vanessa?), d'aventures (quan baixen per el riu fent ràfting o quan l'Adrià i la Vanessa es perden al bosc), i romàntic (quan la Tais i li demana a l'Adrià per perdre's en el bosc sols). M'ha agradat molt,també, perquè està molt ben explicat i detallat,fins i tot, em podia imaginar tota l'escena tal com era.

    Marc Dominguez

    ResponElimina
  13. L'he trobat molt interessant, i amb molt de misteri. És un dels llibres que m'han agradat més dels que he llegit. El recomano a tothom, és un bon llibre i qui el llegeixi passarà una bona estona plena d'emocions, humor, intriga... No tinc paraules per descriure'l. M'ha encantat.

    ResponElimina
  14. Personalment és uns dels llibres que més m'ha agradat.
    Quan llegia una pàgina, no podia parar, em veia obligat a llegir-ne una altra.
    Potser jo no seré un gran lector però estic segur que aquest llibre l'hagués llegit tot sense parar perquè no és gents pesat.
    El que més m'ha agradat però, és que té un toc de misteri i d'aventura que em fascina.
    M'ha agradat molt.

    Arnau Bassols Noguer

    ResponElimina
  15. La meva opinió del llibre Es deia Vanessa. On és ara? , és que m'ha agradat molt, és un llibre a, i també és una força divertit.
    M'ha agradat molt el paper que fan els personatges L'Adrià, en Sòmines, en Pep i la Vanessa... El que més m'ha emocionat ha estat quan havien segrestat a la Vanessa
    El principi era una mica avorrit, però m'ha acabat agradant molt.


    Ús el recomano!!!


    Aniol Ferres

    ResponElimina
  16. Aquest llibre tot i ser d'aventures i misteri m'ha agradat molt, perquè normalment els llibres d'intriga al principi solen ser avorrits i amb aquest no he tingut aquesta sensació. Crec que és una història que et fa sentir moltes emocions, i això fa que no puguis parar de llegir-lo. És un llibre molt fàcil de llegir i això també el fa molt agradable.
    Crec que el títol diu molt d'un llibre, i no anava equivocada quan de bon principi, ja vaig donar per fet que era un bon títol, perquè també ha estat un bon llibre.

    Teia Vallès Pagès

    ResponElimina
  17. La Vanessa vol inscriure's a l'escola del director Cisquelles per poder anar de colònies a llac Moncortes. Amb l'ajuda de l'Adrià i dels seus amics aconsegueix que la Vanessa pugui anar a l'escola. Un dia l' Adrià i els seus amic descobreixen que dos homes segueixen a la seva amiga i un d'aquest avisa a l'Adrià que no ho faci més. Finalment arriba el dia de les convivències però al cap d'uns dies la Vanessa desapareix i buscant buscant dia rere dia i al final la troben en una masia prop de la casa de colònies però no tot és bufar i fer ampolles, encara a la colla de l'Adrià els quedava per esquivar els segrestadors però gràcies al seu esforç al cap de molt temps aconsegueixen que els empresonin.

    Aquest llibre és un fantàstic relat d'emoció i d'aventures, m'ha agradat molt!

    Lluís Bigas

    ResponElimina
  18. HUGO NOGAREDA 30/10/2013


    ES DEIA VANESSA ON ÉS ARA

    M´ha agradat molt perquè ha estat fàcil i curtet. M´ha ajudat molt a entendre el llibre el fet que als capítols anessin saltant, vull dir que la trama no fos continua. També que era divertida el vocabulari era molt apropiat. Per l´altra banda no m´ha agradat gaire l´escena del començament, era una mica rara i no s´entenien gaire les coses però mes cap al final era molt divertit i difícil de deixar de llegir, També com que jo he fet ràfting m´era molt més fàcil d'entendre el paisatge i situar-me.

    ResponElimina
  19. -La meva opinió sobre aquest llibre, és bona; té tot el que han de tenir tots els llibres: acció, aventura, misteri, part romàntica... Ho té tot, jo no sóc un gran lector però aquest llibre m'ha encantat, en el sentit de que m'ha fet passar unes bones estones llegint-ho, et fa tenir intriga i vos continuar llegint. M'encanta el misteri de la Vanessa, l'aventura de les colònies, els seus amics, etc...

    ResponElimina
  20. Aquest llibre m'ha encantat! He trobat que aquest llibre t'està intentant donar un consell: sigues valent, i no et rendeixis. S'ha de tenir una gran ment per arribar a escriure aquests tipus de llibres. M'ha agradat molt el personatge de l'Adrià, perquè és molt valent i no té por de res. De tant en tant deixava anar frases molt divertides. La Vanessa l'he trobat un personatge molt curiós i no saps ben bé com descriure-la perquè el llibre no et donava molta informació. En aquest sentit, m'ha agradat molt el llibre. He trobat que el moment de persecussió durava massa. Sincerament, si jo em trobés en el cas de l'Adrià, no faria tot aixó que s'ha atrevit a fer . Jo ho hagués deixat en mans de la policía. Evidentment, l'autor no ho ha fet, perquè si no no seria tan emocionant. No em faria res tornar-me'l a llegir.

    Arnau Grabolosa

    ResponElimina
  21. ES DEIA VANESSA. ON ÉS ARA?

    Aquest llibre m'ha agradat molt perquè és molt divertit i misteriós. Quan comences a llegir no pots parar i això t'ajuda a acabar-lo més ràpidament. A mi no m'agrada gens llegir, però aquest llibre no se m'ha fet cansat com molts altres i m'ha passat molt ràpidament.
    Crec que és un bon llibre per llegir i us el recomano.
    Animeu-se a llegir-lo!!

    Ferran Fajula Saurina

    ResponElimina
  22. ES DEIA VANESSA. ON ÉS ARA?
    Aquest llibre m'ha agradat molt. Perquè era d'aventura, d'intriga, també tenia un tros que era romàntic. Com que la Vanessa és una nena tímida, vols saber quina és la seva
    història però no t'ho diu fins al final.
    Quan vaig llegir el títol del llibre, ja em va semblar que seria un bon llibre, que s'entendria molt bé i que seria fàcil de llegir. Així va ser !

    Carme

    ResponElimina
  23. Crec que per mi ha estat una història interessant perquè a mi ja m’agraden els llibres d’aventures i a més aquesta novel•la està molt bé pensada amb el misteri . El nom dels protagonistes són molt graciosos. El recomanaria per les persones que li agraden llegir llibres d’aventures i de misteris. Si trobés l’autor d’aquest novel•la li preguntaria què el va fer inspirar per escriure aquest història i com opinaria de la seva pròpia novel•la.

    Liu Fang Fang

    ResponElimina
  24. “Es deia Vanessa. On és ara?” ha estat un llibre que m’ha agradat moltíssim. Ha estat un llibre de misteri, un tema que m’encanta, ha fet que m’agradi més llegir llibre d’aquest tipus, perquè no el pot deixar anar fins saber el final.
    Jo, el recomano a gent de 12 fins a 18 anys. És un llibre que agrada al joves. A la gent adulta els pot fer gracia llegir-ho però crec que esta fet més per gent d’aquesta edat.
    La meva pregunta és:
    Alguna d’aquestes experiències que ha passat l’Adrià (el protagonista de la història ) t’ha passat a tu?
    Evi Ciobanu

    ResponElimina
  25. M’ha agradat molt aquesta novel•la, perquè em sembla que l’autor s’ha implicat molt en el seu entorn. A mi sempre m’han agradat aquest tipus d’històries perquè, quan comences a llegir ja no pots parar i et deixa amb l’intriga. Jo el recomanaria. Si em trobés al autor li preguntaría: En què et vas inspirar per escriure aquesta obra?

    LOLA CASTELLS

    ResponElimina
  26. La meva opinió del llibre és que ha estat una gran història, m’ha agradat molt llegir-lo, ja que m’ho he passat molt bé. Quan llegia el llibre, m’intrigava i això és bo ja que no molts llibres que llegeixo m’agraden.
    Jo si que recomanaria aquest llibre, perquè el trobo un llibre intrigant que quan el comences no el pots deixar a mitat, ja que la història esta ben muntada i és original.
    Si jo trobes a l’autor del llibre que per cert és deia Armand Matias Guiu li diría:
    - Com es va inspirar per fer aquesta història?
    - Es va inspirar amb els seus amics per crear els personatges?
    - Com és que va posar el llac Montcortès i no un altre llac?
    - Quan va tardar a escriure tot el llibre?

    Júlia Baburés

    ResponElimina
  27. Jo no recomanaria el llibre perquè crec que es fa pesat i s’acaba fent llarg, i el final de la història te’l fa en tres o quatre pàgines.
    Si trobés l’autor l’hi preguntaria: En que es va inspirar per fer el llibre, quants anys fa que estar escrivent contes i quin és el llibres que a fet el que li a agradat més.
    Joel Sarola

    ResponElimina
  28. Aquest llibre m’ha agradat molt, però hi ha hagut trams en el que ha estat una mica avorrit, però el llibre tenia xispa i cada cop era més interesant. Aquest llibre t’ensenya el que és l’amistat, com es comporten els protagonistes entre ells i que per molt que siguis amic d’una persona, de vagades l’has de deixar sol.
    Jo aquest llibre el recomanaria a la gent que li agrada llegir, no els hi avorriria, i s’ho passarien bé.
    PREGUNTES A L’AUTOR:
    - Vostè creu que aquest llibre l’hauries d’haver acabat una mica més tard, que hi passessin més coses entre l’Adrià i la Vanessa?
    - Farà una segona part d’aquest llibre?
    - Li ha agradat escriure aquesta novel•la?
    - Quan va tardar en escriure aquesta novel•la?

    TEO VIZUETE

    ResponElimina
  29. A mi em va agradar molt el llibre, però en algun moment em va costar concentrar-me quan llegíem a classe. Malgrat això estic molt content d’haver-lo llegit i te’l recomanaria sobre tot perquè és un llibre que et demostra que respecta els amics mai no has de dubtar en ajudar-los, encara que en aquell moment estiguin enfadats amb tu.
    Si em trobes l’autor del llibre, el primer que li preguntaria, seria d’on va treure la inspiració, perquè per escriure aquest llibre s’ha de tenir les idees molt clares. En segon lloc li preguntaria quan de temps es va passar escrivint la novel•la, seguidament li preguntaria si havia escrit més llibres semblants a aquest per intentar seguir llegint aquest tipus de novel•les. I per finalitzar li demanaria un autògraf.
    Miquel Serrano

    ResponElimina
  30. A mi m'ha agradat molt aquest llibre però hi havia moments que no m'ha agradava però crec que ha estat molt interessant hi ha estat molt divertit m'hagués agradat que el llibre hagués acabat que la Vanessa i l'Adrià es veiessin cada dia perquè eren molt amics al final nuvis.
    Jo el recomanaria a la gent que li agraden els llibres de curiositat.

    PREGUNTES QUE LI FARIA A L'AUTOR

    Jo a l'autor li demanaria que si quan havia acabat el llibre li agradaria afegir moltes coses més, també:
    Quan temps va estar escrivint aquest llibre? Se li va fer pesat?
    Li agradaria fer una segona part del llibre de la Vanessa?

    Andreu Conde Aranda

    ResponElimina
  31. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola sabries on puc trobar aquest conte, m'ha agradat molt la teva explicació gracies per la informació.
      Marta:)

      Elimina